Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Maserati Quattroporte 3.0 D

Geschreven door Tony Verhelle op

Sinds ongeveer een jaar blijkt er ook een zelfontbrander verkrijgbaar te zijn in Maserati’s vierdeurslimousine. Hoog tijd dus om ook deze Quattroporte Diesel eens aan de tand te voelen…

Prijs
NB

Van ons heengegane puristen en Italofielen draaien zich niet één, maar twee keer om in hun graf, en ook heel wat nog springlevende autofanaten weten niet waar ze het hebben. Dat de ‘kleine’ Maserati Ghibli een diesel in het vooronder kreeg: spijtig, maar tot daar aan toe. Het merk moest toch met iets overleven… Maar dat een decennialang begrip als de Quattroporte nu ook aan die marktdruk is bezweken, dat kan/mag er bij hen niet in.

Maar cijfers liegen niet. Zo is Maserati er sinds de introductie van de Ghibli én zijn dieselversie er in ons landje in geslaagd vijf keer zoveel auto’s te verkopen dan voordien, en dat is in grote mate te danken aan de zelfontbrander. Niet onlogisch dus dat de Italiaanse constructeur die truc ook wou toepassen op zijn topberline, de Quattroporte (waarvan de Ghibli trouwens is afgeleid). De V6- en V8-benzinemotoren die daar onder de kap liggen, zijn immers niet alleen behoorlijk krachtig en bijzonder muzikaal, ze slurpen ook benzine en zetten fiscaal eerder aan tot zelfmoord…

In dit artikel : Maserati, Maserati Quattroporte

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker