Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek al onze nieuwe ‘AutoSalon’ producten en abonnementen !

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Porsche 911 Turbo S tegen twee concurrenten

Ondanks hun oorspronkelijke GT-karakter willen de Audi R8 V10 Plus en de Porsche 911 Turbo S het onderste uit de kan qua prestaties. Daarmee belanden ze in het vaarwater van de McLaren 570S…

Overzicht :

De noties snelheid en sportiviteit werden altijd al geassocieerd met het gran turismo-concept. Een GT-coupé is per definitie uitgerust met een krachtige, opulente krachtbron die borg staat voor snelle verplaatsingen en intense sensaties voor bestuurder en passagier(s). Als we vertrekken van het kenbaar in het collectieve bewustzijn ingebakken idee dat de ware essentie van een GT nog altijd schuilt in het kaliber van zijn motor, dan zouden we deze driekamp kunnen laten voor wat hij is en de Audi R8 als onbetwiste winnaar uitroepen. Het merk met de vier ringen heeft namelijk niet getwijfeld om de tweede generatie van zijn grote coupé opnieuw te voorzien van de fameuze atmosferische V10 van het huis – inderdaad, dezelfde die door de Lamborghini Huracan wordt gebruikt – in een doorontwikkelde versie die 610 pk produceert in de ‘Plus’-versie. Volstaat dit om als benchmark te gelden in de categorie?

Niet helemaal… zeker niet met een Porsche die dezelfde titel ambieert. Als er één sportcoupé in autoland is die trouw is gebleven aan de waarden van de gran turismo, dan is het wel de 911. De Duitser heeft nooit echt complexen gehad wat zijn aantal cilinders betreft: zijn prestigieuze aura staat als een rots in de branding, terwijl zijn flat six zich in de loop der jaren een haast mythische status heeft toegeëigend. Niemand zal het hem overigens kwalijk nemen dat hij zijn toevlucht heeft genomen tot (dubbele) drukvoeding om zijn ambities waar te maken, met name een vermogen van 580 pk en absolute topprestaties in het geval van de Turbo S.

En dan is er nog de McLaren 570S, die als buitenstaander in dit segment net iets meer buiten de lijntjes kleurt. Hij is de vrucht van een (iets) pragmatischere en weggerichte aanpak van het kleine merk, die in vergelijking met de andere modellen uit Woking wat minder gefocust is op prestaties en exclusiviteit – een coupé die minder dan 600 pk biedt en voor minder dan 200.000 euro wordt verkocht, dat hadden we nooit eerder gezien bij McLaren… Hoe dan ook kan hij uitpakken met enkele troeven van formaat tussen zijn assen om de twee Duitsers lik op stuk te geven, te beginnen met een biturbo-V8 van 570 pk. Gentlemen, start your engines.

Geschreven door op