Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Overschakelen naar een groenere auto? Ontdek welk model het beste bij u past.

Ontdek

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Hyundai i10 tegen 5 rivalen

Is het stilaan over-en-uit voor de kleine stadsauto’s met een klassieke verbrandingsmotor? Sommige merken lijken het segment opgegeven te hebben, maar andere bieden weerstand. Zo ziet Hyundai er wel nog brood in, met zijn volledig nieuwe i10, die het hier mag opnemen tegen vijf andere volhouders.

Overzicht :

In een sector waarin de winstmarges gewoonlijk recht evenredig zijn met de lengte van de koetswerken, zien steeds minder constructeurs het nog zitten om te investeren in de vernieuwing van het kleinste model uit hun catalogus, dat ze dan maar tot op de draad verslijten of zelfs een nekschot toedienen… Door zijn i10 in het nieuw te steken laat Hyundai nu echter een welkome frisse wind waaien door het segment. Om het op te nemen tegen deze stijlvolle stadsauto van 3,67 meter brachten wij een handjevol rivalen bijeen. Van kort naar lang hebben we hier de Citroën C1 (3,47 meter), de vertegenwoordiger van de drieling die gezamenlijk werd ontwikkeld door Toyota en PSA (hij is technisch identiek aan de Aygo en de Peugeot 108). Daarna komt de onmiskenbare ster van het A-segment: de Fiat 500 (3,55 meter), die recent opnieuw onder de aandacht kwam dankzij zijn nieuwe microhybride aandrijfgeheel. Vervolgens is er de Volkswagen Up (3,60 meter), die een trio vormt met de Seat Mii en de Skoda Citigo, maar als enige van die drie nog te krijgen is met een verbrandingsmotor. De laatste uit het gezelschap die korter is dan de nieuwe Hyundai i10, is de Renault Twingo (3,61 meter), met zijn originele architectuur met de motor achterin en achterwielaandrijving. De grootste auto uit deze vergelijking is de Mitsubishi Space Star, met zijn 3,84 meter. Aangezien de Japanner pas een (tweede) facelift heeft ondergaan, nodigden we ook hem uit.