Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Nissan Evalia e-NV200 en Renault Kangoo Z.E.

De kracht van een elektrische auto zit hem erin dat hij stadse ritten van deur tot deur beter verdraagt dan om het even welk ander transportmiddel.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Korte trajecten, onderbroken door regelmatige stops, worden al snel ergerlijk aan het stuur van een dieselauto met koppeling. In een EV is het gedaan met die schokkerige, lawaaierige en stinkende manier van rijden.

De Renault Kangoo Z.E. (2011), die bestaat als bestel- en als personenwagen, heeft al een lange carrière achter de rug. De Franse post gebruikt er 10.000 voor de postbedeling. De Nissan Evalia e-NV200, die wordt gebouwd in Barcelona, bestaat ook in een bestelwagenversie. Zijn shuttle-variant met vijf zitplaatsen (binnenkort volgt er een versie met zeven plekken) gaat een mooie toekomst tegemoet, omdat hij de meest courante taxi zou moeten worden in steden als Londen, New York en Barcelona.

Kortom, beide modellen hebben hun rol gevonden. En hun efficiëntie (qua rijbereik, binnenruimte, rijcomfort en rijgemak in de stad) hoeft niet meer te worden bewezen. Natuurlijk is hun prijskaartje ontradend bij particulier gebruik. Maar deze twee modellen zijn de eerste twee bestelwagens die erin slagen om door te dringen tot de top tien van Europa’s elektrische auto’s.

Wij gebruikten de Kangoo Z.E. om de Zero- motorfiets en andere lange voorwerpen te verhuizen. Échte gebreken kwamen daarbij niet aan het licht, zelfs al raakt de elektrische Kangoo snel buiten adem op licht oplopende grote wegen – die eigenlijk al buiten zijn natuurlijke biotoop vallen. De Nissan maakt op zijn meer rustieke ophanging (met bladveren achteraan) gebruik van de kwaliteiten van de aandrijfgroep van de Leaf.

NIEUWSBRIEF

Verkoop uw auto vandaag