Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Renault

Talisman

Renault Talisman (2020)
Reisberlines

Reisberlines

  • Renault
    Talisman (2020)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Benzine - 135 - 154 g/km (WLTP)
    Diesel - 150 - 161 g/km (WLTP)

    Renault Talisman

    De in 2016 gelanceerde Talisman, Renaults antwoord op de Volkswagen Passat, onderging in 2020 een opknapbeurt. Een andere lichtsignatuur, een nieuw multimediasysteem en bijkomende rijhulpsystemen gaven de auto een nieuw elan. Gebleven zijn de aanzienlijke buitenafmetingen. Die leveren heel wat binnenruimte op, ook achterin, al is daar de instap iets lastiger door de aflopende daklijn. Het zitcomfort is prima, vooral in de goed steunende stoelen van de topversies. Ook het koffervolume voldoet, met een inhoud tussen 515 en 605 liter. Een minpunt is wel dat de laadopening vrij smal en laag is. Globaal genomen maakt het interieur van de Talisman een prima kwaliteitsindruk, al vind je hier en daar nog harde kunststoffen. Het motorpalet is niet bijster uitgebreid en telt maar drie krachtbronnen, waarvan twee diesels: de 2.0 Blue dCi van 160 of 190 pk in combinatie met de gerobotiseerde EDC-zesversnellingsbak met dubbele koppeling. Op benzine is het aanbod beperkt tot de 1.3 TCe met 160 pk en een EDC met zeven verhoudingen. Van een plug-inhybride is geen sprake. Ondanks zijn oerklassieke ophanging rijdt deze Talisman best aangenaam en vertoont hij een goed compromis tussen zachtheid en dynamiek – zeker in combinatie met de vierwielsturing 4Control. De Talisman verenigt een leuk voorkomen met een ruim interieur, een hightech uitrusting en een degelijk rijcomfort en hedendaagse motoren in een homogene mix. Maar om de referenties écht te verontrusten dient er vandaag ook een plug-inhybride in het aanbod te zitten.

Renault Talisman Grandtour (2020)
Breaks

Breaks

  • Renault
    Talisman Grandtour (2020)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Benzine - 135 - 154 g/km (WLTP)
    Diesel - 150 - 161 g/km (WLTP)

    Renault Talisman Grandtour

    De Talisman gaat intussen al meer dan vijf jaar mee en kreeg in 2020 nog een facelift. Ingrijpende veranderingen bracht die niet met zich mee: de aanpassingen bleven beperkt tot nieuwe ledverlichting, iets anders getekende bumpers en wat technologische updates. Ten opzichte van de vierdeurs is de Grandtour een bescheiden 1,6 centimeter langer en biedt hij achterin wat meer hoofdruimte (+3 centimeter). De beenruimte is daarentegen identiek aan die in de berline. Met 492 tot 1.682 liter scoort het laadvolume behoorlijk voor het segment, zonder meer, maar het belangrijkste is dat al die liters makkelijk te benutten zijn. De achterbank bestaat uit twee ongelijke delen (in 60/40-verhouding). In de optielijst prijkt nog een gemotoriseerde kofferklep, die zich ook handsfree laat openen en sluiten door met je voet onder de bumper te bewegen. Voorin vinden we de Easy Link-multimediaterminal met het verticale aanraakscherm. De Grandtour neemt niet alleen het volledige motorpalet over van de vierdeurs, maar ook de 4Control. Die vierwielsturing zorgt voor een extra dosis levendigheid in haarspeldbochten. De schokdemping – gestuurd of niet – is helaas echter ontoereikend en laat op een golvend wegdek te veel koetswerkbewegingen toe. De Talisman Grandtour pakt niet alleen uit met een geslaagde look, maar onderscheidt zich ook met zijn vierwielsturing, een unicum in dit segment. Binnen het motorenpalet zouden wij kiezen voor de 1.3 TCe van 160 pk, of voor de dCi 160 en zijn tweeliter. Van een fiscaal voordelige plug-inversie is geen sprake.

Renault Talisman Grandtour (2019)
Breaks

Breaks

  • Renault
    Talisman Grandtour (2019)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Diesel - 0 - 160 g/km (WLTP)
    Benzine - 0 - 184 g/km (WLTP)

    Renault Talisman Grandtour

    De Talisman gaat intussen al meer dan vijf jaar mee en kreeg in 2020 nog een facelift. Ingrijpende veranderingen bracht die niet met zich mee: de aanpassingen bleven beperkt tot nieuwe ledverlichting, iets anders getekende bumpers en wat technologische updates. Ten opzichte van de vierdeurs is de Grandtour een bescheiden 1,6 centimeter langer en biedt hij achterin wat meer hoofdruimte (+3 centimeter). De beenruimte is daarentegen identiek aan die in de berline. Met 492 tot 1.682 liter scoort het laadvolume behoorlijk voor het segment, zonder meer, maar het belangrijkste is dat al die liters makkelijk te benutten zijn. De achterbank bestaat uit twee ongelijke delen (in 60/40-verhouding). In de optielijst prijkt nog een gemotoriseerde kofferklep, die zich ook handsfree laat openen en sluiten door met je voet onder de bumper te bewegen. Voorin vinden we de Easy Link-multimediaterminal met het verticale aanraakscherm. De Grandtour neemt niet alleen het volledige motorpalet over van de vierdeurs, maar ook de 4Control. Die vierwielsturing zorgt voor een extra dosis levendigheid in haarspeldbochten. De schokdemping – gestuurd of niet – is helaas echter ontoereikend en laat op een golvend wegdek te veel koetswerkbewegingen toe. De Talisman Grandtour pakt niet alleen uit met een geslaagde look, maar onderscheidt zich ook met zijn vierwielsturing, een unicum in dit segment. Binnen het motorenpalet zouden wij kiezen voor de 1.3 TCe van 160 pk, of voor de dCi 160 en zijn tweeliter. Van een fiscaal voordelige plug-inversie is geen sprake.

Renault Talisman (2019)
Reisberlines

Reisberlines

  • Renault
    Talisman (2019)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Diesel - 0 - 156 g/km (WLTP)
    Benzine - 0 - 180 g/km (WLTP)

    Renault Talisman

    De in 2016 gelanceerde Talisman, Renaults antwoord op de Volkswagen Passat, onderging in 2020 een opknapbeurt. Een andere lichtsignatuur, een nieuw multimediasysteem en bijkomende rijhulpsystemen gaven de auto een nieuw elan. Gebleven zijn de aanzienlijke buitenafmetingen. Die leveren heel wat binnenruimte op, ook achterin, al is daar de instap iets lastiger door de aflopende daklijn. Het zitcomfort is prima, vooral in de goed steunende stoelen van de topversies. Ook het koffervolume voldoet, met een inhoud tussen 515 en 605 liter. Een minpunt is wel dat de laadopening vrij smal en laag is. Globaal genomen maakt het interieur van de Talisman een prima kwaliteitsindruk, al vind je hier en daar nog harde kunststoffen. Het motorpalet is niet bijster uitgebreid en telt maar drie krachtbronnen, waarvan twee diesels: de 2.0 Blue dCi van 160 of 190 pk in combinatie met de gerobotiseerde EDC-zesversnellingsbak met dubbele koppeling. Op benzine is het aanbod beperkt tot de 1.3 TCe met 160 pk en een EDC met zeven verhoudingen. Van een plug-inhybride is geen sprake. Ondanks zijn oerklassieke ophanging rijdt deze Talisman best aangenaam en vertoont hij een goed compromis tussen zachtheid en dynamiek – zeker in combinatie met de vierwielsturing 4Control. De Talisman verenigt een leuk voorkomen met een ruim interieur, een hightech uitrusting en een degelijk rijcomfort en hedendaagse motoren in een homogene mix. Maar om de referenties écht te verontrusten dient er vandaag ook een plug-inhybride in het aanbod te zitten.

Renault Talisman Grandtour (2018)
Breaks

Breaks

  • Renault
    Talisman Grandtour (2018)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Diesel - 0 - 0 g/km (WLTP)
    Benzine - 0 - 0 g/km (WLTP)

    Renault Talisman Grandtour

    De Talisman gaat intussen al meer dan vijf jaar mee en kreeg in 2020 nog een facelift. Ingrijpende veranderingen bracht die niet met zich mee: de aanpassingen bleven beperkt tot nieuwe ledverlichting, iets anders getekende bumpers en wat technologische updates. Ten opzichte van de vierdeurs is de Grandtour een bescheiden 1,6 centimeter langer en biedt hij achterin wat meer hoofdruimte (+3 centimeter). De beenruimte is daarentegen identiek aan die in de berline. Met 492 tot 1.682 liter scoort het laadvolume behoorlijk voor het segment, zonder meer, maar het belangrijkste is dat al die liters makkelijk te benutten zijn. De achterbank bestaat uit twee ongelijke delen (in 60/40-verhouding). In de optielijst prijkt nog een gemotoriseerde kofferklep, die zich ook handsfree laat openen en sluiten door met je voet onder de bumper te bewegen. Voorin vinden we de Easy Link-multimediaterminal met het verticale aanraakscherm. De Grandtour neemt niet alleen het volledige motorpalet over van de vierdeurs, maar ook de 4Control. Die vierwielsturing zorgt voor een extra dosis levendigheid in haarspeldbochten. De schokdemping – gestuurd of niet – is helaas echter ontoereikend en laat op een golvend wegdek te veel koetswerkbewegingen toe. De Talisman Grandtour pakt niet alleen uit met een geslaagde look, maar onderscheidt zich ook met zijn vierwielsturing, een unicum in dit segment. Binnen het motorenpalet zouden wij kiezen voor de 1.3 TCe van 160 pk, of voor de dCi 160 en zijn tweeliter. Van een fiscaal voordelige plug-inversie is geen sprake.

Renault Talisman (2018)
Reisberlines

Reisberlines

  • Renault
    Talisman (2018)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Diesel - 0 - 0 g/km (WLTP)
    Benzine - 0 - 0 g/km (WLTP)

    Renault Talisman

    De in 2016 gelanceerde Talisman, Renaults antwoord op de Volkswagen Passat, onderging in 2020 een opknapbeurt. Een andere lichtsignatuur, een nieuw multimediasysteem en bijkomende rijhulpsystemen gaven de auto een nieuw elan. Gebleven zijn de aanzienlijke buitenafmetingen. Die leveren heel wat binnenruimte op, ook achterin, al is daar de instap iets lastiger door de aflopende daklijn. Het zitcomfort is prima, vooral in de goed steunende stoelen van de topversies. Ook het koffervolume voldoet, met een inhoud tussen 515 en 605 liter. Een minpunt is wel dat de laadopening vrij smal en laag is. Globaal genomen maakt het interieur van de Talisman een prima kwaliteitsindruk, al vind je hier en daar nog harde kunststoffen. Het motorpalet is niet bijster uitgebreid en telt maar drie krachtbronnen, waarvan twee diesels: de 2.0 Blue dCi van 160 of 190 pk in combinatie met de gerobotiseerde EDC-zesversnellingsbak met dubbele koppeling. Op benzine is het aanbod beperkt tot de 1.3 TCe met 160 pk en een EDC met zeven verhoudingen. Van een plug-inhybride is geen sprake. Ondanks zijn oerklassieke ophanging rijdt deze Talisman best aangenaam en vertoont hij een goed compromis tussen zachtheid en dynamiek – zeker in combinatie met de vierwielsturing 4Control. De Talisman verenigt een leuk voorkomen met een ruim interieur, een hightech uitrusting en een degelijk rijcomfort en hedendaagse motoren in een homogene mix. Maar om de referenties écht te verontrusten dient er vandaag ook een plug-inhybride in het aanbod te zitten.

Renault Talisman Grandtour (2016)
Breaks

Breaks

  • Renault
    Talisman Grandtour (2016)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Diesel - 0 - 0 g/km (WLTP)

    Renault Talisman Grandtour

    De Talisman gaat intussen al meer dan vijf jaar mee en kreeg in 2020 nog een facelift. Ingrijpende veranderingen bracht die niet met zich mee: de aanpassingen bleven beperkt tot nieuwe ledverlichting, iets anders getekende bumpers en wat technologische updates. Ten opzichte van de vierdeurs is de Grandtour een bescheiden 1,6 centimeter langer en biedt hij achterin wat meer hoofdruimte (+3 centimeter). De beenruimte is daarentegen identiek aan die in de berline. Met 492 tot 1.682 liter scoort het laadvolume behoorlijk voor het segment, zonder meer, maar het belangrijkste is dat al die liters makkelijk te benutten zijn. De achterbank bestaat uit twee ongelijke delen (in 60/40-verhouding). In de optielijst prijkt nog een gemotoriseerde kofferklep, die zich ook handsfree laat openen en sluiten door met je voet onder de bumper te bewegen. Voorin vinden we de Easy Link-multimediaterminal met het verticale aanraakscherm. De Grandtour neemt niet alleen het volledige motorpalet over van de vierdeurs, maar ook de 4Control. Die vierwielsturing zorgt voor een extra dosis levendigheid in haarspeldbochten. De schokdemping – gestuurd of niet – is helaas echter ontoereikend en laat op een golvend wegdek te veel koetswerkbewegingen toe. De Talisman Grandtour pakt niet alleen uit met een geslaagde look, maar onderscheidt zich ook met zijn vierwielsturing, een unicum in dit segment. Binnen het motorenpalet zouden wij kiezen voor de 1.3 TCe van 160 pk, of voor de dCi 160 en zijn tweeliter. Van een fiscaal voordelige plug-inversie is geen sprake.

Renault Talisman (2016)
Reisberlines

Reisberlines

  • Renault
    Talisman (2016)

  • Niet meer beschikbaar
  • Prijs CO2
    Diesel - 0 - 0 g/km (WLTP)

    Renault Talisman

    De in 2016 gelanceerde Talisman, Renaults antwoord op de Volkswagen Passat, onderging in 2020 een opknapbeurt. Een andere lichtsignatuur, een nieuw multimediasysteem en bijkomende rijhulpsystemen gaven de auto een nieuw elan. Gebleven zijn de aanzienlijke buitenafmetingen. Die leveren heel wat binnenruimte op, ook achterin, al is daar de instap iets lastiger door de aflopende daklijn. Het zitcomfort is prima, vooral in de goed steunende stoelen van de topversies. Ook het koffervolume voldoet, met een inhoud tussen 515 en 605 liter. Een minpunt is wel dat de laadopening vrij smal en laag is. Globaal genomen maakt het interieur van de Talisman een prima kwaliteitsindruk, al vind je hier en daar nog harde kunststoffen. Het motorpalet is niet bijster uitgebreid en telt maar drie krachtbronnen, waarvan twee diesels: de 2.0 Blue dCi van 160 of 190 pk in combinatie met de gerobotiseerde EDC-zesversnellingsbak met dubbele koppeling. Op benzine is het aanbod beperkt tot de 1.3 TCe met 160 pk en een EDC met zeven verhoudingen. Van een plug-inhybride is geen sprake. Ondanks zijn oerklassieke ophanging rijdt deze Talisman best aangenaam en vertoont hij een goed compromis tussen zachtheid en dynamiek – zeker in combinatie met de vierwielsturing 4Control. De Talisman verenigt een leuk voorkomen met een ruim interieur, een hightech uitrusting en een degelijk rijcomfort en hedendaagse motoren in een homogene mix. Maar om de referenties écht te verontrusten dient er vandaag ook een plug-inhybride in het aanbod te zitten.

Vorige Renault-modellen
Renault Talisman 2020
Renault Talisman Grandtour 2020
Renault Talisman Grandtour 2019
Renault Talisman 2019
Renault Talisman Grandtour 2018
Renault Talisman 2018
Renault Talisman Grandtour 2016
Renault Talisman 2016
Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!

Tests Renault Talisman

Onze tests