Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Renault Zoé Z.E. 40 R90

De Renault Zoé, de meest verkochte elektrische auto in Europa, komt in zijn Z.E. 40-uitvoering met een volle batterij twee keer zo ver als vroeger. Een doorslaggevende troef om elektrosceptici te overtuigen?

Prijs
NB
  • Score redactie 14.43 /20

Overzicht :

Bij zijn lancering in 2012 wierp de Renault Zoé zich op als de elektrische wagen met het grootste rijbereik: meer dan 210 kilometer volgens de NEDC-normcyclus. In de praktijk was de batterij van 21 kWh echter al na 100 tot 150 kilometer leeg. Door zijn eigen elektromotor te ontwikkelen, die minder energie vreet dan de oorspronkelijke krachtbron van Continental, wist Renault de actieradius in 2015 al uit te breiden naar een reële 115 à 170 kilometer (240 over de NEDC-cyclus). Een kleine verbetering, maar in het licht van de elektrische modellen die de concurrentie klaarstoomt, was Renault verplicht om nog een tandje bij te steken wilde de Zoé de meest verkochte elektrische auto in Europa kunnen blijven. En dat gebeurde ook: door de Zoé uit te rusten met een bijna dubbel zo krachtige batterij (41 kWh) liet Renault een NEDC-rijbereik van 403 kilometer optekenen, hetzij 200 tot 300 kilometer in het ‘echte’ leven.

  • Geruststellend reëel rijbereik
  • Gebruiksgemak
  • Rustgevend in de stad
  • Uitgebreide oplaadmogelijkheden
  • Geslaagde EV-apps
  • Hoge huur- of aankoopprijs batterijen
  • Afwerkingskwaliteit gezien vraagprijs
  • Oncomfortabele achterbank
  • Beperkte uitrustingsmogelijkheden
  • Motorrem niet moduleerbaar

In dit artikel : Renault, Renault Zoe

NIEUWSBRIEF