Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Subaru Legacy 2.0D

Geschreven door Bert Troubleyn op

De vorige Legacy mocht 's werelds eerste boxerdieselmotor inwijden. Twintig maanden later wordt Subaru's gezinsberline in een volledig nieuw kleedje gestoken en krijgt hij terloops zes versnellingen.

Subaru Legacy 2.0D #1
Prijs
NB
  • Score redactie 16.02 /20

De Legacy, die groter en ruimer werd en een zesde versnelling kreeg, had eigenlijk een tot 200 pk opgedreven boxer-diesel verdiend. Al was het maar om zijn onderstel, dat haast té sereen is, wat meer op de proef te stellen. Maar helaas, de reële Belgische marktsituatie zou de invoerder er eerder nog toe aanzetten om een 136 pk-versie aan te bieden, om het model wat populairder te maken bij de vlootbeheerders (BIV van 495 in plaats van 867 euro). Aangezien zo'n 'fi scale' versie blijkbaar niet op het programma staat, moet dit model zich beperken tot de rol van uitdager die zonder in het oog springende grote charmes de liefhebbers van écht rijplezier weet te verleiden.

  • Zuinige en stille motor, prestaties
  • Goed gedempte ophanging
  • Uiterst evenwichtig weggedrag
  • Binnenruimte, goede stoelen, skiluik
  • Volledige, doordachte uitrusting
  • Bouwkwaliteit
  • Stroeve versnellingsbak
  • Geen automaat verkrijgbaar
  • Enkele zeldzame interieurgeluiden
  • Licht inconsistente stuurbekrachtiging
  • Nog beperkt dealernetwerk
  • Te korte onderhoudsintervallen

In dit artikel : Subaru, Subaru Legacy

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker