Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 58950 - 79850€ | 128 - 172 g/km (WLTP) |
Benzine | 55850 - 104150€ | 152 - 233 g/km (WLTP) |
BMW 4 Reeks Cabrio
De gloednieuwe 4-Reeks Coupé heeft in 2021 versterking gekregen van de Cabrio, die na het zware wegklapdak van zijn voorganger opnieuw teruggreep naar een stoffen kap. Beide modellen zijn nog steeds koetswerkvarianten van de 3-Reeks, maar dan met een slankere lijn... al zuigt vooral de neus met zijn enorme radiatorrooster alle aandacht naar zich toe. In het interieur zijn de verschillen kleiner. Het dashboard is bijvoorbeeld identiek aan dat van de 3-Reeks. De 4-Reeks wil anderzijds wel leuker zijn om mee te rijden dan een 3: zijn koetswerk is stijver, zijn zwaartepunt ligt lager en zijn achterste spoor is wat breder. Het snediger stuur en de aangepaste onderstelafstelling maken het plaatje compleet. De gestuurde M-ophanging met adaptieve schokdempers, sterkere remmen én actief sperdifferentieel blijft optioneel. Er zijn in totaal zes motorversies beschikbaar, allemaal standaard gekoppeld aan een achttrapsautomaat: de 420i (184 pk), 430i (258 pk) en 420d (190 pk) doen een beroep op een tweeliter-viercilinder; de 430d xDrive (286 pk) en M440i xDrive (374 pk) worden aangedreven door een drie liter grote zes-in-lijn. Het nec plus ultra blijft uiteraard de M4 (als Coupé en als Cabrio) die als Competition 510 pk levert. Een recordvermogen dat nu voor het eerst ook over de vier wielen (xDrive) verdeeld kan worden. De 4-Reeks Coupé & Cabrio zijn in essentie nog altijd variaties op het 3-Reeks-thema. Weliswaar met een sportievere missie, die ze uitdragen met een gewaagd design. Dat extra temperament smeekt haast om een zescilinder, zeker in het geval van de Coupé...
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 51750 - 72250€ | 119 - 165 g/km (WLTP) |
Benzine | 48600 - 100550€ | 143 - 230 g/km (WLTP) |
Prijs | CO2 | |
---|---|---|
Diesel | 51650 - 61400€ | 126 - 160 g/km (WLTP) |
Benzine | 48550 - 71150€ | 150 - 194 g/km (WLTP) |