Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Model BMW X4 2021

  • Niet meer beschikbaar
  • De in de zomer van 2018 gelanceerde en in 2021 opgefriste X4 deelt zijn platform met de vorige X3, maar met zijn gebochelde achterste meet zijn koetswerk zich coupéallures aan. Bovendien is zijn onderstel dynamischer afgesteld: alle versies krijgen sowieso de verlaagde M Sport-ophanging en het Sport-stuur met variabele overbrengingsverhouding. Ook x-Drive-vierwielaandrijving is in alle gevallen standaard. Binnenin is voldoende ruimte – ook achterin, ondanks de aflopende daklijn. Voorin zit je nog altijd iets lager dan in een X3 en kijk je uit op een dashboard dat wat klassieker oogt, maar wél beter afgewerkt is. Bovendien hoeft de connectiviteit niet zoveel onder te doen.

    In de praktijk getuigt deze coupé-SUV van een efficiënt, plezierig en nauwkeurig weggedrag... ook al filtert hij de rij­sensaties misschien net iets te sterk. Het compromis tussen comfort en dynamiek is evenwel geslaagd, tenzij met twintigduimvelgen, die de filtering aantasten. Vervelender is het slechte zicht naar achteren, als gevolg van de aflopende daklijn en de dikke achterste dakstijlen. De X4 is verkrijgbaar met dieselmotoren van 163 tot 340 pk (20d, 30d en M40d) of met benzines van 184 tot 480 pk (20i, 30i, M40i en de sportieve M). Van een plug-inhybride versie of van een zuiver elektrische iX4 is nooit sprake geweest.

    Ondanks zijn schuine achterpartij behoudt de X4 genoeg plaats voor de achterste inzittenden en de bagage. Dit is dan ook een interessant compromis: de X4 blijft bijna even praktisch als een X3, maar heeft meer sexappeal, zonder te vervallen in het protserige karakter van de grote X6. Geniet ervan, want het doek valt ergens in 2025, en een opvolger met verbrandingsmotor komt er niet meer.

  • Diesel

    • Automatisch met manuele modus
    • 340 pk
    • 6.6 l / 100 km
    • CO2: 171-191 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 163 pk
    • 5.7 l / 100 km
    • CO2: 149-170 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 190 pk
    • 5.7 l / 100 km
    • CO2: 149-170 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 286 pk
    • 6.1 l / 100 km
    • CO2: 161-183 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

    Benzine

    • Automatisch met manuele modus
    • 480 pk
    • 10.7 l / 100 km
    • CO2: 243-247 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 360 pk
    • 8.7 l / 100 km
    • CO2: 198-216 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 184 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 169-190 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    • Automatisch met manuele modus
    • 245 pk
    • 7.5 l / 100 km
    • CO2: 171-193 g/km (WLTP)
    • 5 deuren
    • 5 zitplaatsen
    Meer tonen
    Minder tonen

Tests BMW X4

Onze tests

Nieuws BMW

Aanbevolen nieuwsberichten

Budget

In hetzelfde budget