Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Korte tests / BMW X4 M Competition : Tegen de fysica in

Is een verhoogd voertuig niet per definitie onsportief? Als we uitgaan van de universele wetten van de fysica, bestaat daar geen twijfel over. Maar bij BMW denken ze daar anders over. Wie heeft gelijk: de natuurkundigen of de Beierse ingenieurs?

92.800 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Kan een SUV sportief zijn met een hoger zwaartepunt, een groter frontaal oppervlak, een hoger gewicht en ook nog een langere wielbasis? Dertig jaar geleden zouden zowel Porsche als Ferrari en Lamborghini de steller van een dergelijke vraag keihard in zijn gezicht uitgelachen hebben. En kijk, vandaag hebben al deze sportwagenfabrikanten één of meerdere SUV’s in hun gamma of in petto. Op dit moment zouden ze dus ongetwijfeld volmondig positief antwoorden op onze openingsvraag.

En dat voert ons meteen naar een volgende kwestie: wat is er eigenlijk veranderd, behalve de nog steeds groeiende belangstelling van consumenten voor dit soort voertuigen? Het antwoord is in één woord samen te vatten: technologie. Maar is die technologie dan op haar eentje in staat om alle genetische defecten van verhoogde voertuigen te elimineren? Om die vraag te beantwoorden trokken we naar de Jura in Zwitserland, aan het stuur van een van de meest populaire sportieve SUV’s van het moment: de BMW X4 M. Natuurlijk in zijn topversie: de Competition.

  • Lineaire motor
  • Uiterst performante automaat
  • Ergonomie van de bovenste plank
  • Duivelse prestaties
  • Veelzijdigheid (sportief én comfortabel)
  • Instapprijs
  • Stevig verbruik
  • Ruimte achterin
  • Hoog gewicht
  • Hoge belastingen

In dit artikel : BMW, BMW X4

Geschreven door op