Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW X4 : De beste mix?

In het zog van de nieuwe X3 klimt de X4 een trapje hogerop. Daarmee leunt hij dichter aan bij de X6. En wordt hij op slag de meest begerenswaardige X uit het BMW-gamma?

57.400 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Na amper vier jaar carrière maakt de BMW X4 al plaats voor een opvolger, die alle technologie van de recente X3 overneemt. Hij krijgt dus ook een nieuw platform (OKL), dat hij deelt met de 5-Reeks, de 6-Reeks Gran Turismo en de 7-Reeks. Bij die basis hoort een ophanging met vooraan dubbele driehoeken en achteraan een meerarmige as met vijf armen per wiel. Aangezien de X4 nog altijd bedoeld is als de knappere en sportievere uitvoering van de X3, krijgt hij standaard op alle versies de M Sport-ophanging, het variabele Sport-stuur en de xDrive-vierwielaandrijving in combinatie met de achttrapsautomaat Steptronic.

Wat de xDrive-aandrijving betreft, kijken we hier naar de jongste evolutie met gedeelde elementen uit de 5-Reeks en 7-Reeks (cardanas, differentieel achteraan) en met zoveel aluminium in de constructie als maar kan, om op die manier het gewicht en de efficiëntie te verbeteren. Bovendien heeft BMW hier een 50/50-gewichtsverdeling bereikt, het ideaal voor een auto met sportieve ambities, ook al is dat een SUV. De adaptieve ophanging met drie programma’s blijft weliswaar een optie (775 euro).

  • Evenwichtige rijdynamiek
  • Handige koffer
  • Connectiviteit
  • Zicht achteruit
  • Prijs met opties
  • Look met minder persoonlijkheid

In dit artikel : BMW, BMW X4

Geschreven door op

De concurrenten