Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
De vorige ZS was in 2020 het eerste model waarmee de intussen Chinese autobouwer MG voet op Europese bodem zette; eerst enkel elektrisch, later ook met verbrandingsmotor. Na amper vier jaar is er al een volledig nieuwe versie. Die is bijna 11 centimeter langer geworden en ziet er wat scherper, moderner en eleganter uit, al blijft de vormgeving ook wel wat generisch. Bovendien is hij er enkel nog als hybride, want de elektrische variant zal worden opgevolgd door de ES5. Dat is meer dan een paar cijfers en letters verschil: het gaat om een volledig ander model, al zal het verschil in buitenafmetingen slechts minimaal zijn.
‘Waar voor je geld’ was al van bij de komst naar Europa het motto van MG, en dat blijft het geval. Voor een dikke 25.000 euro haal je deze keurige hybride cross-over in huis. Hij heeft dezelfde aandrijflijn als de MG 3, oftewel een atmosferische 1.5-benzine van 102 pk met twee elektromotoren, een combinatie die goed is voor 197 pk. Het verbruik stelt echter teleur, met een gemiddelde van bijna 7 l/100 km in de praktijk. Het onderstel is vrij snedig, maar de schokdemping zou wel een tandje zachter mogen voor een auto met gezinsgerichte inborst. Ook de afwerking en materiaalkeuze is niet consequent goed, met bijvoorbeeld in de kunststof geprinte namaakstiksels op de deurpanelen. De zeven jaar garantie vormen natuurlijk een stevig pluspunt.
Gezinstransport voor een scherpe prijs, dat is waar deze MG ZS Hybrid+ voor staat. Daarvoor moet je wel enkele schoonheidsfoutjes door de vingers willen zien die je in auto’s die enkele duizenden euro’s duurder zijn, niet zult aantreffen. Een kwestie van hoeveel belang je daaraan hecht.