Samenvatting MG HS Hybrid+
- Derde motorisatie na de ICE en de PHEV
- Gemiddeld normverbruik van 5,5 liter/100 km (126 gram CO2)
- Systeemvermogen van 225 pk, 0-100 in 7,9 seconden
- Vanaf 34.285 euro voor de Comfort-versie
De begin 2025 gecommercialiseerde MG HS wint aan commerciële slagkracht, want de door Astara in België ingevoerde constructeur voegt een derde motorisatie aan het Europese aanbod toe. Naast met een klassieke benzinemotor of een stekkerhybride aandrijfgeheel kan je deze 4,66 meter lange SUV nu ook bestellen als Hybrid+.

Prestaties verbruik
Die MG HS Hybrid+ bundelt een 143 pk sterke 1,5 liter-turbobenzine met een 199 pk sterke elektromotor, samen goed voor een systeemvermogen van 225 pk. Wat volstaat om in 7,9 seconden van 0 naar 100 km/u te sprinten. Het (geremde) trekvermogen bedraagt 1,5 ton.

Die benzinemotor fungeert doorgaans als generator voor het batterijpakket van 1,8 kWh, maar drijft de voorwielen net zo goed rechtstreeks aan. Het gemiddelde normverbruik bedraagt 5,5 liter per 100 kilometer, het CO2-equivalent van 126 gram per kilometer (WLTP).

En dat vanaf 34.285 euro voor de Comfort-instapversie en 37.285 euro voor de wat genereuzer aangeklede Luxury-variant. De garantie bedraagt in beide gevallen 7 jaar (met een maximum van 150.000 kilometer).