Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2017 / Porsche 911 GT3 Touring Package: echte GT3 voor de openbare weg

Geschreven door David Leclercq op 11-09-2017

Om het enorme succes van de beperkte reeks 911R beter te benutten lanceert Porsche de 911 GT3 Touring Package, een wat meer discrete maar niet minder radicale versie met zijn exclusieve manuele versnellingsbak.

Porsche breidt zijn 911-aanbod nog maar eens uit met de GT3 Touring Package. Uiterlijk toont het model zich veel discreter door de vaste achterspoiler te vervangen door een mobiele vleugel zoals op een ‘gewone’ 911. Maar hij blijft radicaal, want hij behoudt de atmosferische 4.0 van 500 pk (460 Nm) en de manuele zesversnellingsbak. Porsche kondigt een sprint aan van 0 naar 100 km/h in 3,9 seconden en een topsnelheid van 316 km/h.

Filosofie

De naam “Touring Package” verwijst naar een uitrustingsniveau van de 911 Carrera RS uit 1973. De nieuwe 911 GT3 met Touring Package neemt hetzelfde concept over, maar moderniseert het door een auto te introduceren die zich richt tot liefhebbers van sportwagens op zoek naar authentiek rijplezier, maar die wel aan een discreet silhouet gehecht zijn. Of exact wat Porsche eerder al deed met de 911R.

Aanpassingen

Hij is op heel wat vlakken aangepast, maar het gaat om subtiele wijzigingen. Vooraan zien we dezelfde bumpers als op de standaard GT3 voor een voldoende koeling, terwijl ook de mobiele spoiler een extra deflector heeft om de opwaartse druk bij erg hoge snelheden te beperken. Alle opties die verkrijgbaar zijn op de GT3, kan je ook op de GT3 Touring Package bestellen. Het enige wat hem in het interieur onderscheidt is de keuze voor leer in plaats van alcantara, ook op het stuur.

Bochtenridder

Het model neemt uiteraard alle technologie over van de GT3. Zo heb je als optie koolstofkeramische remmen en standaard een vierwielsturing die wordt bijgestaan door een sperdifferentieel. Porsche meldt dat bovendien de Porsche Track Precision App standaard met het model wordt meegeleverd om gemakkelijker telemetriegegevens uit te lezen na circuituitstappen. De Belgische prijs ligt op 156.670,8 euro, zowel voor de GT3 Touring Package als voor de ‘gewone’ GT3.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten