Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2017 / Porsche Cayenne Turbo: 550 pk en actieve stroomlijn

Geschreven door David Leclercq op 12-09-2017

In Frankfurt onthult Porsche de nieuwe Cayenne Turbo, met een krachtiger V8 en een actieve stroomlijn om de prestaties nog te verbeteren.

De nieuwe Cayenne Turbo legt de lat zoals verwacht nog hoger op het vlak van prestaties. De derde generatie van het model gebruikt deze keer een drukgevoede 4.0-V8 met niet minder dan 550 pk, of 30 pk meer dan zijn voorganger. Het koppel van 770 Nm gaat er met 20 Nm op vooruit, zodat hij een spurt van 0 naar 100 km/h kan aankondigen in 4,1 seconden (3,9 seconden met Pack Sport Chrono) en een topsnelheid van 286 km/h.

Ultramodern chassis

Het onderstel van de Turbo erft al de technologie van de andere Cayennes, zoals de nieuwe luchtvering met drie kamers en de actieve schokdemping PASM. Verder garanderen de banden in de maat 285/40 vooraan en 315/35 achteraan een optimale overbrenging van de trekkracht op het wegdek. De bodemvrijheid varieert in zes trappen en kan manueel worden aangepast aan het terrein. Maar die trappen veranderen ook actief dankzij vijf nieuwe rijprogramma’s. Met zijn optionele gestuurde achteras wordt de antirolcontrole Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) voortaan bediend door een netwerk dat onder een spanning van 48 Volt werkt.

Actieve stroomlijn

Voor het eerst past Porsche een actieve stroomlijn toe op de Cayenne, met een gemotoriseerde spoiler die de neerwaartse druk moet verhogen maar ook de remweg moet helpen verkorten. De vier stalen schijfremmen zijn bekleed met wolfraam wat de hoeveelheid remstof vermindert, de prestaties verbetert en slijtage tegengaat. Als optie blijven koolstofkeramische remmen beschikbaar. In België is de Cayenne Turbo er vanaf 142.876,8 euro.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten