Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Augmented reality in de auto

Geschreven door Olivier Duquesne op 24-09-2018

WayRay heeft financiële steun gekregen van onder meer Hyundai en Porsche. De startup werkt aan een voorruit met augmented reality, die zowel de veiligheid als het rijplezier op circuit zou moeten versterken.

Hyundai en Porsche maken deel uit van een groep geldschieters van WayRay, een startup die aan augmented reality-systemen werkt. Het bedrijf sleutelt aan een voorruit die gegevens over de weg kan tonen. Zo kan de bestuurder worden gewezen op beschikbare parkeerplaatsen, verkeersborden, problemen op de weg en voetgangers of obstakels op straat. Op circuit kan het systeem zelfs vergelijkbare aanwijzingen geven als een racegame: de ideale lijn, het parcours, info over remmen en optrekken, een te volgen spookauto of de rondetijd. Alles werkt via een kleine groothoekprojector. WayRay wil ook ramen met toegevoegde realiteit gaan maken waar nuttige gegevens op kunnen worden getoond, zoals het weer, het nieuws, contacten enzovoort. Maar zo’n venster kan ook worden gebruikt voor meer ludieke doeleinden. Bij zijn fondsenwerving, waar ook Hyundai en Porsche aan hebben bijgedragen, wist de startup 80 miljoen dollar (68 miljoen euro) te verzamelen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten