Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Elektrische auto’s creëren ruimterevolutie

Geschreven door David Leclercq op 09-03-2016

Voor Volkswagen betekent de elektrische auto niet alleen een manier om schoner te rijden. Deze technologie biedt ook een groot voordeel op het vlak van ruimtebenutting.

Franck Welsch, ontwikkelingsingenieur van elektrische voertuigen bij Volkswagen, zegt dat de elektrische auto niet alleen toelaat om schoner te rijden, maar auto’s ook ruimer maakt. De beperkte afmetingen van de aandrijfgroep laten toe om heel wat zaken anders aan te pakken en elementen op een andere plaats in te planten in het platform.

Revolutie vanbinnen

Dankzij de omschakeling naar elektrische technologie kunnen de interieurs van auto’s een revolutie doormaken. Dat stelden we al vast op de laatste CES in Las Vegas, waar Volkswagen zijn prototype Budd-e presenteerde, een auto met de nieuwe modulaire architectuur MLB. “De MLB-architectuur heeft bijzondere eigenschappen, zoals een beperkte plaats voor de aandrijfgroep en het koelsysteem”, verklaart Franck Welsch. De specialist voegt toe dat “deze nieuwe aanpak veel mogelijkheden creëert voor de inrichting”. De passagiersruimte kan meer naar voren worden geduwd om extra plaats vrij te maken voor de inzittenden.   

Golf wordt Passat

Franck Welsch geeft een concreet voorbeeld: “Met MLB is het alsof je het interieur van een Passat krijgt, maar met de buitenmaten van een Golf. Dat is althans ons doel.” Hij verwacht dat het moeilijk wordt om de binnenruimte te optimaliseren en tegelijk een aantrekkelijk design aan te bieden, wat geen sinecure is. “Elektrische auto’s geven auto’s een heel ander beeld, maar we willen geen klanten verliezen. Het is dus essentieel om een evenwicht te vinden tussen alle factoren. De klanten waarderen een goed ontwerp, veel binnenruimte, comfort en een zekere vorm van rijplezier. We mogen één factor niet bevoordelen, dat zou de auto compromitteren.”

 

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten