Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Markt / Lotus belooft langverwachte vernieuwing van het modelaanbod

Tijdens de presentatie van jaarcijfers van 2020 heeft Lotus een nieuwe modelfamilie aangekondigd die het huidige gamma stelselmatig zal vervangen. Voor de fans: het gamma gaat niet 100% elektrisch.

Lotus Range 2021

2020 was best ok voor Lotus, toch in termen van verkoopvolume. Ondanks de coronacrisis wist de Britse sportwagenconstructeur 1.378 auto's te slijten, een stijging van 4,4% tegenover 2019. Dat neemt niet weg dat het huidige gamma om vernieuwing vraagt. De talrijke updates van de Elise, de Evora en de Exige kunnen niet verbloemen dat deze modellen inmiddels een eeuwigheid meegaan. En op een bepaald moment raken de mogelijkheden om alweer eeh speciale editie te maken ook uitgeput.

Wanhoop niet, want CEO Phil Popham heeft een volledig nieuwe modelfamilie aangekondigd. In de zomer van 2021 krijgen we een eerste indicatie van hoe het nieuwe gamma eruit zal gaan zien. Veel details wil Lotus nog niet kwijt, toch leren we dat het om sportwagens gaat (en dus niet om SUV's) die aangedreven worden door een klassieke verbrandingsmotor op benzine (en dus niet op elektriciteit).

Niet elektrisch?

Best opmerkelijk, want onder druk van het Chinese moederhuis investeert Lotus stevig in de ontwikkeling van elektrische aandrijftechnologie. Denk maar aan de 2.000 pk sterke Evija waaraan momenteel gewerkt wordt. Ook de eerder deze week aangekondigde samenwerking met Alpine wijst op een zoemende sportwagen, want Lotus moet de Franse constructeur helpen met de ontwikkeling van de elektrische opvolger van de Alpine A110. Die zou zijn technische basis immers kunnen delen met de opvolger van de Lotus Elise. 

Hoeveel modellen die nieuwe sportwagenfamilie zal tellen en hoe die zullen heten, houden Popham en de zijnen nog even geheim. De CEO van Lotus onthult wel binnen welke prijsvork we die toekomstige wagens mogen situeren, van minimum 55.000 tot maximum 105.000 Britse pond (dus tussen de 62.500 en de 120.000 euro ongeveer). Dat is vergelijkbaar met de split die de Britse constructeur vandaag hanteert tussen de Elise Sport 220 en de Exige Cup 430, respectievelijk de goedkoopste en de duurste versie van de huidige line-up. Moederhuis Geely plant ook een schaalvergroting, waarbij Lotus zich niet langer positioneert als een nichespeler.

Als voorbode op de toekomst van het merk, heeft Lotus een foto gepubliceerd die een glimp geeft van de nieuwe producten die de Elise, Exige en Evora zullen opvolgen, die alle drie hun laatste productiejaar ingaan in 2021. Er wordt een volledig programma voorzien om het pensioen van het huidige gamma te vieren, te beginnen met de oudste van de drie, de iconische Lotus Elise.

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

NIEUWSBRIEF

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken