Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Welk model verdient de prijs van auto van het jaar 2021?

Stem nu!

Markt / Mercedes tevreden over Maybach

Als opzichzelfstaand luxemerk kon Maybach weinig potten breken, als Mercedes-Maybach weten ze wel voldoende klanten te vinden. Maar waar dan?

Mercedes tevreden over Maybach

Stuttgart meldt trots dat er sinds de introductie van de Mercedes-Maybach S-Klasse in 2015, zo'n 60.000 exemplaren een eigenaar konden vinden. Het absolute topjaar was 2019, met een oplage van 12.000 stuks. Maar dat cijfer hopen ze dit jaar te breken met de introductie van de Mercedes-Maybach GLS en van de nieuwe Mercedes-Maybach S. Vooral in China vinden de superdeluxe uitvoeringen van de topmodellen gretig aftrek, samen met de Verenigde Staten is de Volksrepubliek de voornaamste afnemer van de Maybach-versies.

In Europa ligt de verkoop een stuk lager. Op cijfers van de nieuwe S-Klasse blijft het nog even wachten, daar commercialisatie nog maar net gestart is. Maar het aandeel van de Maybach in de totale verkoop van de Mercedes GLS blijft verwaarloosbaar. In België gaat het bijvoorbeeld om niet meer dan een handvol exemplaren. Opgepast: dit soort voertuigen wordt niet enkel particulier aangekocht, een aanzienlijk aandeel wordt verkocht aan limousinebedrijven en luxueuze hotelgroepen.

Samen met AMG

Mercedes wil zich nog beter positioneren in het topsegment van luxe en prestaties en bundelt daartoe het management van zijn submerken Mercedes-Maybach, Mercedes-AMG en de Mercedes G-klasse onder een paraplu. De leiding van die luxegroep wordt geleid door AMG-baas Philipp Schiemer.

Die nieuwe organisatiestructuur binnen Mercedes wil de onafhankelijkheid van de afzonderlijke merken bewaren, maar interne synergieën moeten de kosten onder controle houden. Het is de bedoeling sneller te werken, de klanten nog beter op hun wenken te bedienen en nieuw groeipotentieel aan te boren. Kortom, om de commerciële slagkracht te vergroten.

 

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas

NIEUWSBRIEF

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken