Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2015 / Mercedes C-Klasse Coupé: veilig sporten

Verwachte lancering : 06-12-2015

Geschreven door Olivier Duquesne op 14-08-2015

Op het salon van Frankfurt wordt de Mercedes C-Klasse Coupé onthuld. De nieuwe generatie kan met een batterij elektronische hulpsystemen worden uitgerust zodat hij ‘semi-autonoom’ kan rijden.

Eind dit jaar krijgen de Mercedes-showrooms de nieuwe C-Klasse Coupé over de vloer, die van 17 tot 27 september zijn werelddebuut beleeft op het salon van Frankfurt. Na de berline en de break krijgt ook de jongste van de familie een meer dynamisch profiel. De coupé is 95 millimeter langer dan de berline en heeft een 80 millimeter langere wielbasis. Door zijn forse wielkasten is hij bovendien 40 millimeter breder. De daklijn loopt uiteraard af naar een klein stroomlijnlipje aan de rand van de kofferklep.

6 motoren

In de neus van de C Coupé zijn 4 benzine- en 2 dieselmotoren te vinden. De C 180 neemt de 1.6-turboviercilinder met 156 pk over. De C 200, C 250 en C 300 krijgen een tweeliter met respectievelijk 184, 211 en 245 pk. De dieselgestookte 2.1-viercilinder ontwikkelt 170 of 204 pk (220d en 250d). Ze zijn uitgerust met SCR-technologie (Selective Catalytic Reduction) om de uitlaatgassen schoner te maken. Alle motoren krijgen stop-start en sommige versies kunnen met vierwielaandrijving worden gecombineerd.

Wegligging

Standaard staat de auto vooraan op een nieuwe ophanging met vier armen. Deze stalen architectuur bestaat in 2 versies, die telkens 15 millimeter dichter bij het asfalt liggen dan in de berline: het klassieke Agility Control of een ronduit sportieve variant. Die laatste gebruikt een stuggere schokdemping en wordt gecombineerd met een directer stuur. Als optie kunnen deze klassieke, passieve ophangingen worden vervangen door een luchtvering met 5 programma’s: Eco, Comfort, Sport, Sport+ en Individual.

Semi-autonoom

Voor de veiligheid heeft Mercedes alles uit de kast gehaald. De coupé meet zichzelf ten volle het statuut aan van een mini-S-Klasse en kan een waaier aan rijhulpsystemen krijgen. Met alle juiste opties aangevinkt, kan hij zelfs semizelfstandig rijden. Zo kan hij worden uitgerust met een actieve snelheidsregelaar met radar in de neus, een actieve spoorassistent, 360 graden-camerasysteem en verkeersbordherkenning met waarschuwing bij het per ongeluk inrijden van een verboden straat of bij inhalen wanneer dat niet is toegestaan. En verder is er nog een dynamische verlichting met automatische grootlichten.

Personaliseerbaar

Naast deze elementen die de veiligheid en de wegligging verbeteren, zijn nog heel wat andere nieuwe opties in de catalogus te vinden. Maar standaard heeft de coupé al recht op een audiosysteem met Bluetooth-verbinding. De airco maakt gebruik van de navigatiegegevens om in tunnels automatisch op de recirculatiestand over te schakelen. En verder staan bekende opties op het programma, zoals een erg breed kleurenpalet, een navigatiesysteem met internetverbinding of digitale televisie.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten