Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2015 / Mercedes S-Klasse Cabriolet: comeback in schoonheid

Verwachte lancering : 15-12-2015

Geschreven door David Leclercq op 02-09-2015

50 jaar na de ‘W111’ kondigt Mercedes zijn grote terugkeer aan binnen het segment van de grote luxecabrio’s, met de S-Klasse Cabrio, die geïnspireerd is op de sculpturale S-Klasse Coupé.

Na de video van een gecamoufleerd exemplaar op de Nürburgring en de schetsen van Mercedes zelf krijgen we nu eindelijk de officiële foto’s te zien van de nieuwe S-Klasse Cabriolet. Voor Mercedes betekent dit model de grote terugkeer van het merk naar een segment dat het in 1971 de rug toekeerde, toen de productie van de 280 SE werd stopgezet. De nieuwe S-Klasse Cabriolet is uiteraard gebouwd op basis van de berline en – nog meer – de recentere coupé, die duidelijk een inspiratiebron voor de stilisten vormde. Des te beter, want het nieuwe model ziet er tegelijk elegant en stijlvol uit.

Stoffen kap

Zoals de traditie het wil, maakt de S-Klasse Cabriolet gebruik van een volledig gautomatiseerde kap met meerdere lagen, verkrijgbaar in 4 kleuren (zwart, donkerblauw, beige en rood). Met zijn lengte van een dikke 5 meter biedt deze cabrio vier inzittenden ruim plaats. Om de wervelingen te beperken – en die zullen er zeker zijn met vermogens tussen 455 en 630 pk – kunnen die terugvallen op een windscherm dat opengevouwen wordt boven de voorruit (Aircap) en op nekverwarming (Airscarf). Laatste detail: de opbergruimte voor de kap hoeft niet langer manueel geïnstalleerd te worden in de koffer, dat gebeurt volledig automatisch. De kap gaat of in 20 seconden open of toe, tot een snelheid van 60 km/h.

Enkel V8-motoren

Gelet op de nobele afkomst van deze cabrio was een dieselmotor uitgesloten; de S Cabriolet neemt enkel genoegen met achtcilinders op benzine. De 500-basismotor ontwikkelt al 455 pk en 700 Nm en wordt gecombineerd met een automatische versnellingsbak met negen versnellingen (9G-Tronic). Wie dat nog niet voldoende vindt, kan kiezen voor de AMG 63, die 585 pk en 900 Nm puurt uit een 5.5-V8-biturbo (en dus niet de 4-liter van de GT). De AMG is standaard voorzien van de Speedshift MCT-zevenbak en de permanente vierwielaandrijving 4Matic, een noodzaak om een dergelijk koppel op het asfalt te krijgen. Deze versie spurt van 0 naar 100 km/h in 3,9 seconden. De prijs van de open S-Klasse is uiteraard niet mals: reken ruw geschat op 150.000 tot 265.000 euro.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten