Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Parijs 2016 / Audi Q5: helemaal volwassen

Verwachte lancering : 01-02-2017

Geschreven door Laurent Norro op 29-09-2016

De eerste generatie van de Q5 leverde een mooi commercieel succes op voor Audi. De tweede zou hetzelfde moeten realiseren. Het merk met de vier ringen heeft hem zopas onthuld op het autosalon van Parijs. Op het eerste gezicht lijkt de premiim-SUV helemaal gerijpt. Goed nieuws, toch?

Gastvrij

Concreet weten we dat de nieuwe Q5 enkele kostbare centimeters gewonnen heeft bij de generatiewissel, dat hij ongeveer honderd kilogram lichter werd en dat hij veel scherpere lijnen heeft. Op praktisch vlak belooft Audi meer comfort voor de passagiers achterin en een kofferruimte met een bruikbaar volume van 500 liter, uit te breiden tot 1.550 liter. Vanbinnen zien we uiteraard de beproefde technologie uit de nieuwe A4, met om te beginnen een digitaal instrumentenbord en het MMI-infotainmentsysteem. Tot slot kan de Q5 ­– standaard of in optie – uitgerust worden met een waarschuwing voor de veiligheidsafstand, een fileassistent, een automatische noodrem of sensoren die dwarsverkeer achteraan opmerken.

Ruime keuze

Om de Q5 aan te drijven, biedt Audi de keuze tussen vier dieselblokken en een benzine. Een 2.0 TDI in drie vermogensversies (150, 163 en 190 pk) en een 3.0 V6 TDI (286 pk) vormen het dieselaanbod. Het enige benzineblok is de 2.0 TFSI, die 252 pk sterk is. In functie van hun vermogen kunnen de motoren gekoppeld worden aan een handgeschakelde zesversnellingsbak, een S-Tronic met zeven versnellingen of een Tiptronic met acht verzetten. De Q5 is uiteraard opnieuw beschikbaar met twee of vier aangedreven wielen. Tot slot heeft deze nieuwe generatie in optie een pneumatische ophanging waarmee je de hoogte van het koetswerk op vijf niveaus kunt instellen. Kortom, ideaal om op avontuur te vertrekken.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten