Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

WEC / Toyota TS050 Hybrid: reactie uit Japan

Geschreven door Olivier Duquesne op 24-03-2016

De Toyota-bolide voor het endurancekampioenschap (WEC) wil zich mengen in het debat tussen de Duitsers. Het nieuwe prototype TS050 Hybrid liet zijn V6 al grommen op het circuit van Paul Ricard.

Toyota is vastbesloten om de Duitse hegemonie te doorbreken. Het vervangt de TS040 door de TS050. Dit LMP1-prototype gebruikt een 2.4 V6 biturbomotor met 500 pk. Het hybridegedeelte van Aisin AW beschikt over hetzelfde vermogen, in totaal 1.000 pk. De generatoren vooraan en achteraan recupereren remenergie om de lithium-ionbatterijen te voeden.

Nieuw concept

De TS050 is de vrucht van diepgaand ontwikkelingswerk aan een nieuw motorconcept en een nieuwe transmissie. De teams van Toyota Motorsport wijzigden ook de stroomlijn en het chassis van hun bolide. Zo kreeg de generator vooraan een nieuwe positie. De bewegingen van de ophanging werden aangepast om de banden minder snel te laten slijten.

2 Gazoo-auto’s

De piloten van Toyota Gazoo Racing (Anthony Davidson, Sébastien Buemi en Kazuki Nakajima in auto nummer 5 en Stéphane Sarrazin, Mike Conway en Kamui Kobayashi in nummer 6) zijn duidelijk heel gemotiveerd om te strijden tegen Audi en Porsche vanaf het begin van het FIA WEC-seizoen, op 17 april in Silverstone.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten