Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Alfa Romeo MiTo 0.9 TwinAir 105

Voor 2014 onderging de Alfa Romeo MiTo een nauwelijks zichtbare facelift, maar het motorgamma werd wel aangepast, met onder andere een nieuwe, 105 pk sterke versie van de 0.9 TwinAir.

Prijs
NB

Terwijl het ondertussen wel duidelijk is dat we de ooit beloofde vijfdeursvariant van de MiTo niet meer hoeven te verwachten, hoopt Alfa Romeo de klanten in afwachting van een opvolger zoet te houden met een facelift die uiterlijk bijzonder weinig om het lijf heeft: een chroomlijst rond de sierlijke Alfa-grille, donkere koplampen, extra koetswerkkleuren, een bredere waaier aan beschikbare velgen... en dat is het zo ongeveer. Ook binnenin valt er behalve een nieuw infotainmentsysteem weinig nieuws te melden.
In het motorgamma zien we wel enkele wijzigingen. Zo vervangt een TwinAir met 105 pk de even krachtige atmosferische 1.4 MultiAir, die net als de oorspronkelijke TwinAir – met 85 pk – geschrapt werd uit het gamma. Ook de 1.4 TB met 135 pk en gerobotiseerde versnellingsbak (TCT) wordt niet meer aangeboden, althans voorlopig – naar verluidt zou hij in maart opnieuw beschikbaar zijn. De rest van het gamma blijft bestaan uit een atmosferische 1.4-benzine (zonder of met stop-startsysteem en respectievelijk 70 of 78 pk sterk) naast de kleine 1.3-diesel met 85 pk, de 1.6 JTDM met 120 pk en ten slotte de sportieve Quadrifoglio Verde, die met zijn drukgevoede 1.4 MultiAir goed is voor 170 pk.

In dit artikel : Alfa Romeo, Alfa Romeo MiTo

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker