Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Audi TT

Vijftien jaar na de introductie van de eerste TT stelt Audi de derde generatie voor. Het recept en de algemene vormgeving zijn niet veranderd, maar aan boord vond wel een kleine revolutie plaats.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Het zelfdragende koetswerk en de koetswerkpanelen zijn volledig van aluminium gemaakt: voorvleugels, zijwanden, dak, motorkap, achterklep, deuren. Om synergieredenen neemt hij bepaalde onderdelen van het moduleerbare MQB-platform over. De Quattro-versies regelen de koppeloverdracht naar de achterwielen veel nauwkeuriger - zonder het dynamische rijgedrag in het gedrang te brengen. Dat was op de vorige generatie wel even anders. Zo wordt de koppelverdeling tussen beide assen voortaan geregeld door het systeem Audi Drive Select (standaard op de TTS, optie elders). De reactiviteit van het systeem sluit dan ook aan bij het gekozen profiel, dat een invloed heeft op de respons van het gaspedaal, de elektromechanische stuurbekrachtiging en de adaptieve Magnetic Ride-ophanging indien aanwezig (standaard op de TTS). De vierwielaangedreven TT, die in het verleden eerder 'frigide' aanvoelde wanneer je het gaspedaal loste, wordt bijna even speels als de voorwielaangedreven modellen.

Hoewel de TT zijn buitenproporties behoudt, werd zijn interieur - en met name zijn instrumentenbord - volledig herzien, te beginnen met het ventilatiesysteem. De verluchtingsmonden doen denken aan de reactoren van een vliegtuig. De grote wijziging vinden we echter terug in het dashboard. Het centrale MMI-scherm werd afgevoerd en alles werd gecentraliseerd in wat de merkverantwoordelijken 'Audi Virtual Cockpit' doopten: een volledig digitaal hogeresolutiescherm van 12,3 duim. Met de Viewtoets op het multifunctionele stuur schakel je van een klassieke weergave met snelheidsmeter en toerenteller op de voorgrond over naar een infotainmentmodus waarbij het scherm de navigatiekaarten centraal plaatst en de klassieke weergave naar de achtergrond verschuift. Wie doet beter?

Liefhebbers van hoogstaande geïntegreerde multimediatechnologieën worden door de nieuwe TT en zijn virtuele cockpit stevig verwend. Bovendien verleidt de TT met zijn onmiskenbare wegkwaliteiten, zijn alsmaar zuinigere en performantere motoren en zijn herwerkte Quattro-transmissie die een uitmuntende tractie verzekert zonder het rijplezier in het gedrang te brengen. De TT 3.0 lijkt dan ook een geslaagde doorontwikkeling van een beproefd recept.

U kunt de Eerste Test van de Audi TT nalezen in AutoGids 911 van 1/10/2014.

In dit artikel : Audi, Audi TT

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!