Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW M2 CS: weg van de waanzin?

Als CS is de BMW M2 harder, krachtiger en sneller dan ooit... zonder dat het rijplezier op de openbare weg daaronder te lijden heeft. Echte rijmachines bouwen, BMW is het nog niet verleerd...

96.500 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Om maar meteen met de deur huis te vallen: de BMW M2 CS is een van de leukst sturende sportwagens die je momenteel kunt kopen. Tenminste, als je nog ergens een exemplaar op de kop kunt tikken, want de 131 stuks die BMW reserveerde voor de Belgische en de Luxemburgse markt, hebben intussen allemaal een eigenaar gevonden. Die telden minstens 96.500 euro neer voor hun Competition Sport, wat deze versie zomaar eventjes een slordige 30.000 euro duurder maakt dan de M2 Competition. Een stevige meerprijs, maar in ruil krijg je gelukkig wel een heleboel updates.

Op zoek naar snellere rondetijden nam de M-afdeling het koetswerk, het onderstel én de motor flink onder handen. Mét resultaat: de CS zou de Nordschleife van de legendarische Nürburgring minstens 8 seconden sneller ronden dan de andere M2-modellen. Nu heeft die obsessie met de chronometer ook een nadeel. Doorgaans vloeken dergelijke circuitgerichte modificaties met de dagelijkse inzetbaarheid en het rijplezier op de openbare weg, waar biljartlakenvlak asfalt en brede bochtencombinaties eerder uitzondering dan regel zijn. Maar aan die wetmatigheid heeft BMW een mouw weten te passen. Wat maakt de CS zo waanzinnig prettig om mee te rijden?

  • Ouderwets rijplezier
  • Enthousiaste turbomotor
  • Toekomstige klassieker
  • Beperkte beschikbaarheid
  • Afwerkingsdetails interieur
  • Dorstige zes-in-lijn

In dit artikel : BMW, BMW 2 Reeks

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas