Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Ontvang gratis een Audi Quattro met uw abonnement op AutoGids, formule v.a. 48 euro

Ontvang gratis een Audi Quattro met uw abonnement op AutoGids, formule v.a. 48 euro

Lees meer

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Citroën Ami: Vierwieler voor de jeugd

Om het hoofd te bieden aan de stadsjungle en tegelijk de jeugd te verleiden heeft Citroën de nieuwe Ami ontworpen. Een voertuig dat perfect valt binnen het kader van de Belgische wetgeving voor lichte vierwielers, die bestuurd mogen worden door jongeren vanaf 16 jaar.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Lichte vierwieler of ‘object’: het maakt niet uit hoe je de nieuwe Ami benoemt. Eén ding is zeker: deze Citroën is de nieuwe ‘vriend’ die ons een goed gevoel wil geven in de stadsjungle. Deze milieuvriendelijke ‘uro’ (unidentified rolling object), helemaal from scratch ontworpen om volledig te breken met de automobiele tradities, trekt heel wat aandacht in het straatbeeld. Dit elektrische karretje met een rijbereik van 75 kilometer en een cocon die twee inzittenden tegen weer en wind moet beschermen, heeft dan ook niets van een klassieke auto. En roept dan ook heel wat vragen op…

Net zoals de Renault Twizy dat indertijd deed met zijn innovatieve concept, wekt de Ami echter ook heel wat sympathie. Maar zal dat volstaan om de sympathisanten te laten overgaan tot aankoop? Zal de ‘vriendelijke’ vijand van specialisten als Aixam en Ligier in staat zijn om deze brommobielen op hun eigen terrein stokken in de wielen te steken? Het concept van schone, stedelijke en toegankelijke mobiliteit heeft het gezicht van een productiemodel gekregen. De Ami is in thuisland Frankrijk sinds 11 mei online te reserveren en heeft volgens Citroën al 1.000 bestellingen geboekt. We werpen een blik op de belangrijkste concurrent van de Renault Twizy.

  • Interieurruimte, design
  • Rijgemak
  • Agressieve prijs
  • Geen airbags, noch koffer
  • Gebrek aan comfort
  • Beperkte rijmogelijkheden