Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Ford Fiesta

Ford trakteert zijn Fiesta op een nosejob in de stijl van de B-Max, waarmee hij zijn onderstel deelt. Bovendien is hij volgestouwd met nieuwe technologie en is ook het motorgamma wat herschikt.

26.160 €

Of de vernieuwde Fiesta er met zijn gapende radiatorrooster en hertekende koplampen met leddagrijlichten (nog) mooier op geworden is, laten we aan uw oordeel over, maar het is en blijft een leuk ogende auto. Ook binnenin bleef de toch stilaan wat verouderde stijl haast onaangeroerd, maar met nieuwe bekledingsmaterialen werd wel gehoor gegeven aan de kritiek dat de interieurafwerking van de huidige Fiesta wat beter kon. De belangrijkste innovaties zitten dus onderhuids, met vooreerst het debuut van Fords MyKey-technologie in Europa. Hiermee kunnen bezorgde ouders de autosleutel van jonge bestuurders programmeren om de topsnelheid en het maximale audiovolume te beperken en ervoor te zorgen dat de rijhulpsystemen niet uitgeschakeld kunnen worden.

Nieuw in het motorgamma zijn de 1.5 TDCi met 75 pk en de award winning 1.0 EcoBoost, die we al kennen uit andere Ford-modellen. Helemaal nieuw zijn de turboloze versies van deze International Engine of the Year, met 65 of 80 pk, maar die konden we nog niet aan de tand voelen. Wel reden we met de 125 pk-versie van de 1.0 EcoBoost, die hier vreemd genoeg iets minder goed tot zijn recht leek te komen dan de 120 pk-variant in de nochtans bijna 200 kilogram zwaardere B-Max, vooral qua koppelontwikkeling. Misschien was onze testauto nog niet goed ingereden.

Behalve een nieuwe neus, die niet alleen om stijl- maar ook om veiligheidsredenen werd aangepakt, doet de Fiesta zich ook een aantal technologische nieuwigheden cadeau, zoals het MyKey-systeem om de jeugd in het gareel te houden. Het herschikte motorgamma mikt vooral op ecologie, maar voor het overige bleef de rijervaring zoals voor de facelift.

U kunt de Eerste Test van de Ford Fiesta nalezen in AutoGids 864 van 12/12/2012.

In dit artikel : Ford, Ford Fiesta

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker