Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Jaguar XF 3.0D : Zescilinderbonus

Geschreven door Julien Matagne op

Naast de nieuwe 2.0D blijft Jaguar ook de dikke V6-diesel van 3 liter in de XF aanbieden. Voor sportieve bestuurders die veel kilometers afleggen en niet op een euro hoeven te kijken...

Prijs
NB

Voor de nieuwe XF paste Jaguar zijn instapdieselaanbod aan: de oude 2.2 maakt plaats voor de recente Ingenium-2.0D, die naar keuze verkrijgbaar is met 163 of met 180 pk en aan de tand wordt gevoeld in de Gedetailleerde Wegtest hiervoor. De grote 3.0-V6 blijft daarentegen gewoon in het aanbod. Om fiscale en andere redenen zal deze zescilinder wellicht minder goed verkopen dan de tweeliter, maar hij is wel onmisbaar wil de XF kunnen rivaliseren met de Audi A6, BMW 5-Reeks en Mercedes E-Klasse.

  • Fantastisch weggedrag
  • Schitterende combinatie motor-versnellingsbak
  • Verhouding prestaties-verbruik
  • Degelijke standaarduitrusting
  • 3 jaar garantie
  • Erg sober interieur
  • Vierwielaandrijving niet verkrijgbaar op diesels
  • Wegcontact met sportonderstel en 20”-velgen
  • Storende afwerkingsdetails
  • Samenstelling optiepakketten
  • InControl Apps nog te beperkt

Verwante testen

In dit artikel : Jaguar, Jaguar XF

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker