Infiniti Q70 Q70 Hybrid GT Premium

Zich aanmelden
Wachtwoord vergeten?
×Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.
Schrijf je in voor onze Nieuwsbrief
Door mijn e-mailadres in te vullen aanvaard ik dat mijn gegevens behandeld worden zoals beschreven in de Privacybeleid.
Omdat het klantenbestand van Lexus vooral bestaat uit kmo-directeurs met een auto van het bedrijf, gaat de invoerder ervan uit dat de hybride versie het leeuwendeel van de verkoop voor zijn rekening zal nemen. Dankzij zijn bijzonder lage CO2-uitstoot van slechts 137 g/km (in zijn basisversie met zeventienduimvelgen) blijft de bijdrage voor het VAA (voordeel alle aard) in het geval van de 450h nog relatief beperkt, wat zijn stevige aankoopprijs (58.580 euro) en het ontbreken van een dieselmotor compenseert.
Op papier stelt de GS450h niet bepaald teleur met zijn 345 pk. Het immense koppel dat beide motoren samen genereren stuwt deze berline vooruit alsof hij een vliegtuig op de startbaan was. Die indruk wordt nog in de hand gewerkt door het 'koffiemoleneffect' bij vol gas optrekken, met een vrij monotone brul als gevolg. De ophanging van de GS stelt niet teleur. Jammer genoeg wordt het geheel in de steek gelaten door het stuur, dat weliswaar precies is, maar niet of nauwelijks communiceert. Daardoor komt zowel de stabiliteit in een rechte lijn als de precisie in het gedrang. Ook de remmen, die aangenaam krachtig zijn, hebben te lijden onder een lastig te doseren pedaal.
De Lexus GS 450h zet zeer indrukwekkende prestaties neer en vraagt daar weinig brandstof voor terug. De daaruit voortvloeiende lage uitstoot maken dat hij veel fiscale troeven in handen heeft in vergelijking met zijn rivalen. Temeer omdat hij nu eindelijk een volwaardige kofferruimte heeft én een aanhanger mag slepen. Rest enkel dat hij een dure vogel blijft en dat het niet-communicatieve stuur het rijplezier wat vergalt.
U kunt de Eerste Test van de Lexus GS nalezen in AutoGids 852 van 27/6/2012.
Tests
Stockwagens
Tweedehands