Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Nissan 370Z Nismo

Net als de Juke en de GT-R kruidde Nismo, de sportieve afdeling van Nissan, ook de coupé 370Z af met een pittige zoetzure saus. Of hoe kleine ingrepen soms tot een verrassend resultaat kunnen leiden...

Prijs
NB

Abarth (Fiat), M (BMW), AMG (Mercedes), R.S. (Renault) en ga zo maar door: tal van constructeurs hebben een afzonderlijke, op sportieve prestaties gerichte entiteit. Nissan vormt daarop geen uitzondering, met zijn Nismo-afdeling. Die mag dan in Europa nog maar pas haar intrede hebben gedaan, in Azië en in de Verenigde Staten geniet ze al langer bekendheid – en ook voor gamers is ze geen onbekende, want Nismo is al jaren een vaste waarde in racespelletjes allerhande.
In tegenstelling tot bij de concurrentie houdt de sportafdeling van het Japanse merk zich echter maar weinig bezig met de aandrijfgehelen, die doorgaans niet sterk evolueren. In het geval van de 370Z heeft Nismo zich net als bij de Juke en de GT-R dan ook vooral toegespitst op een optimalisering van de ophangingsafstellingen en op bescheiden aerodynamische evoluties, al ging toch ook enige aandacht uit naar de V6. Om het rijplezier – sowieso al een van de troeven van de ‘gewone’ versie – nog te vergroten? We zochten het voor u uit...

In dit artikel : Nissan, Nissan 370Z

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker