Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Opel Cascada 1.6 T

Geschreven door Kevin Kersemans op

De rechtstreeks ingespoten 1.6-turbobenzinemotor is de eerste van een nieuwe generatie krachtbronnen van Opel. Hij beleeft zijn debuut met 170 pk in de recente vierzitscabrio Cascada.

Prijs
NB

In de Gedetailleerde Wegtest van de Cascada in AG 874 voelden we Opels vierzitscabrio al aan de tand met de 2.0 CDTI 165 onder de motorkap. Daarin deden we ons beklag over het feit dat de zelfontbrander nogal onbehouwen en luidruchtig klonk en flink wat trillingen veroorzaakte. Hoewel we de beweegredenen van heel wat Belgische klanten best begrijpen om toch voor de – nochtans duurdere – dieselversie te opteren, blijven we echter van mening dat die eigenschappen niet echt passen bij een cabriolet, die in de meeste gevallen toch niet wordt gekocht om gigantisch veel kilometers mee af te malen.

Ook al omdat de heerschappij van koning Diesel in ons land eindelijk lijkt af te kalven, leek het ons daarom niet oninteressant om ook de Cascada 1.6 T eens van dichterbij te bekijken. Deze motorversie wordt aangedreven door de 1.6 SIDI (voor ‘Spark Injection Direct Ignition’), een krachtbron die debuteerde in de Cascada, maar ondertussen ook haar weg heeft gevonden naar de Astra, de Zafira Tourer en de Insignia.

In dit artikel : Opel, Opel Cascada

Journalist AutoGids/AutoWereld

Instagram: @kvnkrsmnsonwheels

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker