Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Wat zoek je?

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / SsangYong Korando

Na een woelige periode wil SsangYong komaf maken met het verleden. Met de nieuwe Korando ontdekt de Koreaanse constructeur het terrein van de softroader, weg van de 'ouderwetse' 4x4.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De nieuwe Korando gebruikt de architectuur die het populairst is bij de huidige middenklasse-SUV's - zelfdragend koetswerk, dwarsgeplaatst aandrijfgeheel met twee- of niet-permanente vierwielaandrijving. De ontwerpers lijken trouwens goed naar de Kia Sportage en Hyundai ix35 gekeken te hebben. SsangYong heeft voor deze Korando een beroep gedaan op Giugiaro, dat wanneer het voor Aziaten werkt, de indruk geeft een al gedateerd model op te diepen. Zoals een freelancer die twee keer hetzelfde stuk verkoopt... Hoe dan ook, de Korando heeft een evenwichtig silhouet en, als je goed kijkt, zelfs een interessante en harmonieuze lijn.

De eerste exemplaren, waarmee we konden rijden op de wegen van Mallorca, waren uitgevoerd in een chique livrei. Aangezien de uitvoeringsniveaus nog niet werden vastgelegd voor Europa, noch voor de nationale invoerders, had SsangYong full option Korando's meegebracht. Qua veiligheids- en comfortuitrusting zijn onze testauto's amper op een lacune te betrappen. Zelfs achterin is er stoelverwarming, een zeldzaamheid in het segment. Van een navigatiesysteem is echter geen sprake. Hij kreeg een gemeenschappelijke inspuitbuis van de derde generatie (1.800 bar) en een turbo met elektrisch gestuurde variabele schoepen en voldoet nu aan de Euro 5-norm.

Laat u niet misleiden door de naamgeving: deze Korando heeft niets meer te maken met zijn naamgenoot van weleer: het hoekig ogende werkpaard van toen is veranderd in een vlotte en stijlvolle compacte softroader, die op alle vlakken perfect aangepast is aan onze Europese markt...

In dit artikel : Ssangyong, Ssangyong Korando

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Vind de autoverzekering die bij jou past!
  • Vind de autoverzekering die bij jou past!

  • AutoGids helpt je samen met verzekeringsmakelaar Hopala graag verder met je autoverzekering. Via het vergelijkingsplatform vind je makkelijk en transparant een autoverzekering op maat.

  • Ontdek het hier!