Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Volkswagen Caddy 2.0 TDI 170

Wie beweerde daar dat je achter het stuur van een bestelbreak geen rijplezier kunt beleven? Volkswagen alvast niet, getuige deze 170 pk-variant van de Caddy, die GTI-achtige prestaties biedt.

Prijs
NB

Een bestelbreak en rijplezier, de combinatie is niet vanzelfsprekend, om niet te zeggen contradictorisch. Een bestelwagenafgeleide met de stroomlijn van een kleerkast en de architectuur van een bedrijfsvoertuig is namelijk niet echt voorbestemd om sprintjes te trekken of gretig de bocht in te duiken... We herinneren ons weliswaar nog zoiets als de Ford Transit Connect X-Press uit 2004, waarin de motor van de eerste Focus RS was gepropt (een tweeliter-turbo met 215 pk), maar verder dan het productiestadium raakte die niet.

Volkswagen besloot echter tot de actie over te gaan, door een dynamische variant van zijn Caddy 2.0 TDI op de markt te brengen, uitgerust met de 170 pk-versie van de zelfontbrander, uitsluitend gekoppeld aan de gerobotiseerde versnellingsbak DSG. Op het vlak van het vermogen heeft deze Caddy alvast geen concurrentie, want de andere compacte bestelbreaks met een dieselmotor zijn hoogstens goed voor 110/115 pk (Citroën Berlingo/Peugeot Partner, Dacia Dokker en Lodgy, Mercedes Citan/Renault Kangoo, Nissan Evalia) of 135 pk (Fiat Doblo/Opel Combo).

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Caddy

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker