Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Volkswagen CC

De vierdeurscoupé die is afgeleid van de Passat, gaat voortaan gewoon door het leven als CC. Om zijn carrière verder te zetten schuift hij vooral zijn hoogtechnologische uitrusting naar voren.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

In feite kunnen we in plaats van een 'tweede generatie' beter spreken van een grondige facelift. Want ondanks de naamsverandering rust de CC nog altijd op een Passat-basis. Binnenin verandert het dashboard niet. Net zoals de Passat bij zijn facelift/generatiewissel krijgt ook de vierdeurscoupé CC nu geoptimaliseerde motoren. De CC mag officieel dan al zijn losgemaakt van het Passat-gamma, hij blijft er wel van doordrongen. Binnenin herinnert alles aan VW's gezinsberline, zowel qua ergonomie als door visuele details. Kijk maar naar het ronde klokje boven aan de middenconsole, dat weliswaar tracht te verwijzen naar de Phaeton, maar dat ook terug te vinden is in de gezinsberline.

Tijdens het rijden lijkt de CC er echter meteen op vooruit te zijn gegaan qua geluidsisolatie. Logisch ook, want VW heeft meer geluiddempend materiaal gebruikt (wol van 6 centimeter dik) voor het dashboard, de deuren, de hoedenplank en de wielkasten. De voorruit is akoestisch behandeld, voor de zijruiten is dat optioneel het geval (akoestisch gelaagde zijruiten worden beschikbaar vanaf mei). Voor de rest niets nieuws: het weggedrag is leuk en efficiënt, terwijl de combinatie van de 2.0 TDI 140 en de gerobotiseerde DSGversnellingsbak nog altijd de best mogelijke keuze blijkt.

De mooie vierdeurscoupé CC is nog altijd een toonbeeld van charme en comfort en kan nu bogen op een veel verfijndere uitrusting om te verleiden. Dat zou ruimschoots moeten volstaan om hem een bloeiende tweede helft van zijn carrière te garanderen.

U kunt de Eerste Test van de Volkswagen CC nalezen in AutoGids 843 van 22/2/2012.

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen CC

NIEUWSBRIEF

De concurrenten