Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

waarde van uw tweedehands voertuig

Krijg nu een gratis schatting van een tweedehands voertuig

schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Volkswagen e-Crafter : De Crafter voor de stad

De e-Crafter, die werd ontworpen voor stadszones met emissiebeperkingen, is niet alleen het eerste emissievrije bedrijfsvoertuig van Volkswagen, maar geeft ook het startschot voor een grootscheeps merkoffensief op het vlak van elektrische bedrijfsvoertuigen.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Steeds meer mensen wonen in megasteden en de e-commerce boomt als nooit tevoren, waardoor de behoeften qua transport tot bij de klant steeds groter worden. Anderzijds worden de milieunormen alsmaar strenger en beginnen bepaalde steden zelfs voertuigen te weren. Een moeilijke evenwichtsoefening, die we alleen kunnen oplossen met elektriciteit.

De conceptcar die vooruitblikte op de e-Crafter werd al in 2016 voorgesteld in Hannover en deed een commercialisering halfweg 2017 vermoeden. De elektrische Crafter liet echter een jaar langer op zich wachten. De reden? “We wilden een perfect product aanbieden,” aldus een woordvoerder van het merk, “en bovendien heeft ons onderzoek enorm veel tijd in beslag genomen.” Volkswagen wilde dan ook niet over een nacht ijs gaan voor zijn elektrische bedrijfsvoertuig. Zo interviewde de constructeur meer dan 150 beheerders van (erg) grote wagenparken (of beter gezegd: bedrijfsvoertuigenparken) en bijna 1.500 kleine en middelgrote ondernemingen. Op basis daarvan werkten de marketingexperts niet minder dan 210.000 (!) mogelijke gebruikersprofielen uit. Vervolgens werden 38 prototypes toevertrouwd aan 25 ondernemingen (DHL, GLS en Coca-Cola om er maar enkele te noemen) in Duitsland, Nederland, Groot-Brittannië en Zweden om zoveel mogelijk feedback en suggesties te verzamelen.

In dit artikel : Volkswagen

Geschreven door op