Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Audi A3 1.6, 2.0 FSI & 2.0 TDI

Geschreven door Bert Troubleyn op

De nieuwe A3komt veel dynamischer over dan zijn voorganger, zowel qua uiterlijk als qua rijeigenschappen. Evolueert Audidan toch stilaan in de richting van BMW?

De nieuwe A3 moet volgens Audi in de eerste plaats rijplezier bieden, en daar slaagt hij ook in grote mate in. Voornamelijk dankzij het veel meer dynamische onderstel dan bij de eerste generatie. Hij rijdt niet alleen efficiënter, maar hij is ook ruimer geworden, wat je vooral achterin merkt. De 1.6 volstaat voor niet al te gehaaste chauffeurs, maar hij verbruikt meer dan de 2.0 FSI, die hier onze eerste indrukken van zijn zuinigheid bevestigt. De aangenaamste krachtbron die momenteel verkrijgbaar is, is de nieuwe 2.0 TDI, die op bepaalde vlakken zelfs beter presteert dan de FSI, vooral dankzij zijn sterke koppel. Bovendien is hij minder brutaal en lawaaierig dan de 1.9 TDI van 130 pk. Een minpuntje toch qua ophanging is het geschud op bepaalde wegdekken. Een ander minpunt vind ik het doorgedreven optiebeleid van Audi, waarbij voor een aantal voor de hand liggende uitrustingsitems in deze klasse nog steeds moet worden bijbetaald.

In dit artikel : Audi

Tests

Onze tests