Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / BMW X7 xDrive 40d (2023) - in detail

Geschreven door Steven Appelmans op

De X7 kreeg een facelift, waarmee de giga-SUV uit Beieren opnieuw moet aansluiten bij BMW’s huisstijl. Allemaal goed en wel, maar of hij door zijn bonkige pose en al even ferme diesel dan ook nog matcht met de tijdsgeest?

104.900 €
  • Score redactie 16.55 /20

Eigenlijk is de BMW X7 de vereenzelviging van alles waarvan we momenteel aan het wegsturen zijn: groot, gulzig, log en met de nadruk op luxe eerder dan leefmilieu. Exact het soort SUV dus dat de groene brigade opvoert als grote verzieker van onze planeet. Al lijkt dat protest voorlopig weinig indruk te maken: wereldwijd is een van de meest booming segmenten van het moment dat van de mondaine SUV’s – genre dus de X7.

Een succes dat BMW nu hoopt te verlengen door middel van een opfrisbeurt, waarbij die facelift vooral opvalt door zijn nogal controversiële lichtsignatuur, die de X7 adopteert van de nieuwe (i)7. En laat die laatste nu net nogal de wind van voren krijgen voor die koplampen... Gaan de welgestelden der aarde nu ook ineens in een grote boog om de X7 lopen?

Foto's: Dennis Noten'

  • Bijzonder luxueus en comfortabel
  • Echte zevenzitter
  • Nog altijd de nodige Freude am Fahren
  • Asociaal groot
  • Geen vriend van Greta
  • Meerwaarde ten opzichte van X5?

In dit artikel : BMW, BMW X7

Journalist AutoGids/AutoWereld

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker