Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Chrysler 300C HEMI V8

Geschreven door Bert Troubleyn op

Door zijn opvallende verschijning is de Chrysler 300C een echte ambassadeur van de Amerikaanse berline. Al komt hij pas echt tot zijn recht met de Hemi V8-motor.

De 300C kan prat gaan op een fascinerende lijn. Waar die aantrekkingskracht vandaan komt? Zijn voor een vierdeursberline originele proporties zijn het gevolg van een gedurfde combinatie: een gigantische wielbasis met een hoge gordellijn, lowrider-zijruiten, grote wielen en minimale overhangen. De wagen is ook erg hoekig, heeft een lange motorkap en dito dak, maar
een kort kofferdeksel (op het eerste gezicht althans). En dan is er die platte buldogtronie, bestaande uit een verticaal radiatorrooster zoals bij de Peterbilt-trucks – die nauwelijks een gapende luchtinlaat verbergt – en vier ronde koplampen met wijd opengesperde pupillen, die diep in de ovale en beglaasde oogkassen zitten. De 300C verenigt alle complexloze trekken van het automobiele Amerika. Die van de (pick-up-)truck, van de hotrod, van de pony car, van de limo en, in zijn breakversie Touring, van de station wagon. De herwonnen glorie van de centaur. En dat is de reden waarom we er weg van zijn...

In dit artikel : Chrysler, Chrysler 300C

Tests

Onze tests

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars