Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Citroën DS3 1.6 HDi

Geschreven door Bert Troubleyn op

De kleine DS3 is de eerste telg van Citroëns luxeafdeling. Onderhuids is hij sterk gebaseerd op de 'gewone' C3, maar zijn aparte design en uitrusting én zijn specifi eke afstelling maken er een heel andere auto van.

Citroën DS3 1.6 HDi #1
Prijs
NB
  • Score redactie 14.42 /20

De Citroën DS3 is niet enkel visueel, maar ook rijdynamisch een echte uitdager van stijliconen als de Mini en biedt bovendien meer interieurruimte (zeker achterin) en een beter rijcomfort. In deze hdi 90-versie kan hij vlot mee met het verkeer, maar is het geen sportieveling. Daarnaast zou de vijfversnellingsbak veel beter moeten en ook aan de instap achterin (stoelmechanisme incluis) kan nog gewerkt worden. Omdat hij standaard vrij volledig is uitgerust, zijn de basisprijzen vrij hoog, maar bij gelijke uitrusting scoort de DS3 uitstekend tegenover zijn concurrenten. Bovendien kun je nog rekenen op de overheidskortingen: voor onze testauto kun je in totaal 3.280 euro aan premies vangen. Tot slot zien we niet in waarom iemand zou opteren voor een '99 g'-versie van deze motor, en wie toch de zeventienduimers wil, raden we aan om die achteraf te kopen en op de standaardzestienduimers dan winterbanden te monteren. Het scheelt fi nancieel een hele slok op de borrel en biedt ook meer winterplezier en -rijcomfort.

  • Design, aankledingsmogelijkheden
  • Soepele, zuinige krachtbron
  • Rijplezier, gezonde wegligging
  • Goede (sport)stoelen
  • Volledige uitrusting, verzorgde afwerking
  • Vrij ruiinterieur
  • Hakerige,trage vijfversnellingsbak
  • Instap achterin, mechanisme voorstoelen
  • Hoge basisprijs
  • Rijhouding kan beter
  • Zichtrondom kan beter
  • Krenterige garantie politiek

In dit artikel : Citroën, Citroën DS 3

Tests

Onze tests

De concurrenten