Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Daihatsu Cuore

Geschreven door op

De grote kwaliteiten bij uitstek van de nieuwe Daihatsu Cuore, het zesde model al met die naam, die het Japanse merk trots als een eenvolumer met vijf deuren omschrijft, blijven zijn polyvalentie en gebruiksgemak. Onder meer om deze laatste reden krijgen de deuren nu een openingshoek van 90 graden, wat het in- en uitstappen aanzienlijk vergemakkelijkt. De Cuore werd comfortabeler gemaakt: hij is nu voorzien van een hoogteverstelling voor de stoel, een kantelbaar stuur en een verankeringspunt op schouderhoogte voor de veiligheidsgordel. Voor de rest bleven de eigenschappen van dit kleine autootje behouden: zuinigheid en handigheid. De binnenruimte nam toe, net als de afstand tussen de stoelen. Maar ook in de breedte kwam meer plaats, zodat de binnenruimte nu behoorlijk groot is voor dit type van wagen. De 1.000 cc-motor (van 43 kW) verbruikt gemiddeld 4,6 l/100 km. Het autootje weegt nauwelijks 750 kilo en haalt een stroomlijncoëfficiënt van 0,31. Qua veiligheid onderging de Cuore een reeks tests die Daihatsu zelf ontwikkelde. Die tonen aan dat de auto zijn inzittenden prima beschermt en dat de Cuore heel voetgangervriendelijk is bij een aanrijding. We geven nog kort mee dat sinds 1980, toen de eerste generatie gelanceerd werd, al meer dan 4,5 miljoen Cuores werden gebouwd. Knap voor een stadsmus...

In dit artikel : Daihatsu, Daihatsu Cuore

Tests

Onze tests