Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 & 150

Geschreven door Bert Troubleyn op

Na Volkswagen met de Golf gaat nu ook Fiat aan downsizing doen in de categorie van de middenklassers: de drukgevoede 1.4 T op benzine levert in de Bravo 120 of 150pk.

Fiat Bravo 1.4 T-Jet 120 & 150 #1
Prijs
NB
  • Score redactie /20

De Fiat Bravo is onbetwistbaar een erg knappe auto die bovendien dankzij de pittige 1.4 T een behoorlijke dosis rijplezier kan bieden. Of toch zolang de weg er goed bij ligt, want op een minder goede ondergrond valt hij door de mand door zijn weke schokdemping. Voor wie twijfelt tussen deze twee T's, hebben we goed
nieuws. Ze verschillen namelijk zodanig van karakter dat er voor elk wat wils is. De 120 pk sterke variant is erg soepel, stil en volledig uitgerust, met de nadruk op luxe en comfort, terwijl de krachtigste versie met zijn sportieve stem en dynamisch ogende
koetswerkkit met zeventienduimvelgen een heel ander publiek aanspreekt. Beide versies kosten even veel
als rivalen met een vergelijkbare motor, maar zijn veel vollediger uitgerust. Op verbruiksvlak hoeft u echter geen wonderen te verwachten, want de 1.4 T blijft een echte turbomotor, met een dorst die exponentieel stijgt naarmate je meer haast hebt.

In dit artikel : Fiat, Fiat Bravo

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker