Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Fiat Multipla 1.9 JTD

Geschreven door Bert Troubleyn op

De Fiat Multipla heeft zijn vetrolletjes ingeruild voor een “gewoner” uiterlijk, om zijn tegenstanders te overtuigen. Binnenin behoudt hij gelukkig wel zijn zes zitplaatsen.

Fiat Multipla 1.9 JTD #1

Met 45.000 verkochte exemplaren per jaar bengelde de Fiat Multipla achteraan in de categorie van de compacte eenvolumers, met als bestsellers de Renault Scénic (300.000 per jaar), de Opel Zafira (230.000 per jaar) of de Citroën Xsara Picasso (210.000 per jaar), om er maar enkele te noemen. De Multipla heeft dan ook nooit echt kunnen doorstoten in dit segment, ondanks zijn intelligente architectuur met zes zitplaatsen over twee rijen. Maar de Turijnse constructeur weet maar al te goed wat de oorzaak is van dat gematigde succes. De verkoopcijfers worden geremd door de keuze voor de space frame-technologie, wat de productie-capaciteit beperkt tot 60.000 exemplaren per jaar, maar wellicht is het gepaster om de wat bijzondere esthetiek van de Multipla als reden aan te voeren. Want het moet gezegd, die kon de meeste kopers van compacte eenvolumers niet overtuigen. De impact daarvan was zelfs zo groot dat de facelift van de Multipla bijna enkel en alleen uiterlijk is: hij ziet er nu gladgestreken, maar ook banaler uit en onderging
geen echte technische evoluties.

In dit artikel : Fiat, Fiat Multipla

Tests

Onze tests