Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Ford EcoSport 1.0 EcoBoost

Met zijn reservewiel als stoere rugzak komt de Ford EcoSport als geroepen om in te spelen op de trend van de kleine SUV's. We voelen hem hier aan de tand met zijn originele 1.0 EcoBoost onder de motorkap.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

Net als zijn voorganger wordt de nieuwe EcoSport gebouwd op het B-segmentplatform bij Ford, dat bij ons al gebruikt wordt door de Fiesta en de B-Max, maar waarvan de wielbasis voor deze SUV lichtjes werd verlengd (met 3 centimeter). Vooraan hebben we dus nog altijd te maken met een klassieke McPherson-ophanging, terwijl achteraan een eenvoudige torsieas dienstdoet. In tegenstelling tot op andere mark ten, waar de EcoSport als optie wordt aangeboden met vierwielaandrijving, wordt hij bij ons enkel verkocht als voorwieltrekker. Dat bevestigt dat deze kleine SUV ondanks zijn reservewiel dat als een rugzak op de achterklep hangt, en ondanks zijn avontuurlijke aanleg - zoals overigens te zien op onze foto's - zich niet meer op zijn gemak zal voelen in het slijk dan rivalen als de Peugeot 2008 of de Renault Captur. Op motorvlak heeft Ford of Europe het daarentegen aangedurfd om zijn kleine eenliter-EcoBoost onder de motorkap van de EcoSport te monteren. Meer nog, aangezien werd gekozen voor de 125 pk-versie, vormt die zelfs de topversie uit het gamma.

In dit artikel : Ford, Ford Ecosport

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker