Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Honda NSX : Technisch pareltje

Geschreven door op

Basisprijs
NG
  • Score redactie NG

Overzicht :

Honda heeft er meer dan tien jaar over gedaan om zijn legendarische NSX te vervangen. De opvolger is opnieuw een technologisch uitstalraam, met name dankzij zijn krachtige hybrideaandrijving met vectoriële koppelverdeling op de voortrein.

In 1989 stelde Honda de eerste NSX voor (van New Sports eXperimental). Het was een supercar die anders was dan de rest door zijn aparte technische keuzes – zoals een structuur van aluminium, een V6 met variabele distributie en een ophanging met dubbele driehoeken van aluminium. De NSX werd ontworpen als een echt technologisch uitstalraam waarvan de Japanse constructeur bovendien aankondigde dat hij makkelijker te besturen zou zijn dan de Ferrari’s en Porsches van die tijd. Als kers op de taart had Honda voor de ontwikkeling en de afstelling een beroep gedaan op de expertise van de Braziliaanse F1-coureur Ayrton Senna.

De NSX kreeg vooral erkenning in de Verenigde Staten en in Japan, maar minder in Europa, waar Honda de vergelijking moeilijk doorstond met de prestigemerken. Hij werd gebouwd tot in 2005 en had tot dusver nog geen opvolging gekregen, al was tegen 2007 wel een project opgestart met een V10-motor, dat echter werd afgebroken. Pas in 2011 besliste Honda eindelijk om opnieuw in de race te stappen. Waarbij de Japanners ervoor kozen om de zaken nog altijd op hun eigen manier aan te pakken. Want de nieuwe NSX (wat deze keer staat voor New Sports eXperience) doet alweer niets zoals een andere, met zijn hybride aandrijfgeheel dat bestaat uit een drukgevoede V6 en maar liefst drie elektromotoren, waarvan de twee vooraan (één per wiel) een vectoriële koppelverdeling mogelijk maken om de levendigheid te vergroten. Op papier is Honda dus al geslaagd in zijn opzet.

In dit artikel : Honda, Honda NSX