Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Jaguar E-Pace P250 : Met F-Type-allures

Nu Jaguar de SUV heeft ontdekt, gaat het full throttle. Na de succesvolle F-Pace is er nu de kleinere E-Pace, een compacte SUV die wil verleiden met zijn typische Jaguar-looks en zijn dynamische kwaliteiten. Na de Tweekamp met de D180 twee nummers geleden voelen we hier de basisbenzineversie P250 aan de tand.

43.600 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Jaguar is vrij laat op de kar van de SUV’s gesprongen, toen de marketingboys in Coventry door hadden dat het hier niet om een rage of tijdelijke trend ging, maar om een blijvende herverdeling van de markt. Zodra de beslissing genomen was, ging het wel vlot om met een model op de proppen te komen. Jaguar behoort namelijk tot de groep Jaguar Land Rover (op zijn beurt eigendom van het Indiase Tata), en bij Land Rover weten ze onderhand wel hoe ze een echte 4x4 of een SUV in elkaar moeten steken. De eerste in de rij was de F-Pace, een middelgrote SUV van zo’n 4,70 meter lang die in feite de eer had in dit deelsegment de spits af te bijten voor de groep, aangezien zijn Range Rover-tegenhanger, de Velar, een tijdje later kwam.

Voor de E-Pace was het omgekeerde het geval: op dezelfde techniek waren er al de zeer populaire Range Rover Evoque en de Land Rover Discovery Sport. Want vergis u niet, de E-Pace is geen compacte F-Pace, net zomin als de Velar een grotere Evoque is. Hun ondersteltechniek verschilt namelijk fundamenteel. Terwijl de F-Pace vertrekt van een achterwielaangedreven basis met de motor overlangs voorin, ligt de die laatste bij de E-Pace dwars en drijft hij in de absolute basisversie (D150) enkel de voorwielen aan. Alle andere versies in het gamma zijn vierwielaandrijvers.

Voor we eraan beginnen, nog een klein woordje over de naamgeving: je zou kunnen denken dat een E-Pace de weg opent naar elektrische mobiliteit, maar de E staat hier enkel als letter die de F voorafgaat. Zoals je dus XF en F-Pace hebt, heb je nu ook XE en E-Pace. Of er ooit onder de sportieve F-Type nog een E-Type komt is (ook gezien de historische roots) weinig waarschijnlijk, maar je weet nooit. O ja, wat die elektrische Jaguar betreft, die komt er wel degelijk aan, maar luistert naar de naam I-Pace. I van intelligent, denken we. Bent u nog mee?

  • Looks
  • Goede prestaties
  • Rijplezier, dynamisch weggedrag
  • Ruimte en functionaliteit
  • Koffervolume, moduleerbaarheid
  • Verbruik kan oplopen
  • Aanzienlijk gewicht
  • Niet goedkoop
  • Zicht naar achteren
  • Keuze van materialen

In dit artikel : Jaguar, Jaguar E-pace

Geschreven door op