Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Jeep Cherokee 2.8 CRD A

Ondanks het succes van SUV's zijn er ook nog altijd echte terreinwagens, zoals de Jeep Cherokee, die aan zijn derde generatie zit en waarvan we hier de 2.8 CRD testen.

De Cherokee evolueert zonder er iets van zijn rasechte terreingenen bij in te boeten. Hij kan immers nog altijd steile hellingen beklimmen, door beken waden en hindernissen nemen. Hij blijft dus met andere woorden trouw aan de reductiebak (met een verhouding van 2,72:1) - behalve dat de selectiepook hiervoor vervangen werd door een knop - net als aan een dikke, overlangs opgestelde motor en aan een permanente vierwielaandrijving die in normale rijomstandigheden het meeste koppel (52 procent) in de lange versnellingen (4WD Auto) naar de achterwielen stuurt. Verder wordt het koppel aangepast aan de grip die elk van de assen op ieder moment heeft. In 2WD-modus gebruikt deze "indiaan" enkel zijn achterwielen, om minder te verbruiken. De reductiestand (4WD Low), die enkel bruikbaar is op een losse of gladde ondergrond, vergrendelt het middendifferentieel en verdeelt het koppel gelijkmatig over beide assen.

In dit artikel : Jeep, Jeep Cherokee

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars