Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Jeep Patriot 2.0 CRD

Geschreven door Bert Troubleyn op

Twee jaar geleden was de Patriot samen met zijn zustermodel, de Compass, de eerste softroader van Jeep. Intussen kreeg het model een stevige opfrisbeurt waarbij enkele heikele punten werden rechtgezet.

Jeep Patriot 2.0 CRD #1
Prijs
NB
  • Score redactie 14.40 /20

De Jeep Patriot was (net als de Compass logischerwijs) een van de zeldzame westerse SUV's die qua prijs en standaarduitrusting kon wedijveren met de Koreanen (Kia Sportage, Hyundai Tucson). Wel schoot het Amerikaanse duo tekort op het vlak van de afwerkingskwaliteit en de geluiddemping. Daaraan is nu een mouw gepast. Voeg daar nog de stijl, het karakter en, last but not least, een laag verbruik aan toe, en al deze elementen volstaan om van de Patriot (maar net zo goed van de Compass) een speler te maken waar je in het segment moeilijk omheen kunt.

  • Erg comfortabele ophanging
  • KrachtigeenzuinigeVW-diesel
  • Typische,sympathiekeJeep-uitstraling
  • Aantrekkelijke prijs, behoorlijke uitrusting
  • Ruien functioneel intérieur
  • Zesversnellingsbak en vierwielaandrijving
  • Matig zitcomfort achterin
  • Koffervolume en moduleerbaarheid
  • Slordige koetswerkafwerking
  • Onhandige tankdop
  • Te korte zonnekleppen

In dit artikel : Jeep, Jeep Patriot

Tests

Onze tests

De concurrenten