Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene mobiliteit op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Gedetailleerde test / Lada Priora Break

In tegenstelling tot zijn kleine broer, de Kalina, is de Priora nog een Lada van de oude stempel: uiteindelijk is hij niet meer of minder dan een herwerkte versie van de 110/111/112 uit de jaren negentig.

Prijs
NB
  • Score redactie 13.14/20

Overzicht :

Lada is zijn tijd vooruit geweest. Ten tijde van de 1200, 1300, 1500, 1600, 2100-reeks of Samara (om nog maar te zwijgen van de Niva, een 34-jarige legende die nog altijd in de catalogus staat, Euro 5-conform zelfs) was een lowcost-voertuig nog niet trendy, maar eerder het voorwerp van spot bij mensen die zich liever vier of vijf jaar in de schulden staken om te kunnen rijden met “een auto zoals die van iedereen”.

Maar de zaken zouden moeten veranderen, zeker sinds Avtovaz (het bedrijf dat Lada’s produceert) een samenwerkingsakkoord heeft getekend met Renault. Nadat de Franse autobouwer in februari 2008 al 1 miljard dollar investeerde om een kwart van het kapitaal van Avtovaz in handen te krijgen, wil hij tegen 2012 nog eens 240 miljoen euro in het Russische bedrijf pompen. Dat geld moet dienen om nieuwe modellen te produceren die ontwikkeld zijn op basis van het B0-platform van de Dacia Logan. Op het recentste salon van Moskou, eind augustus 2010, onthulden Avtovaz en Renault zo de Lada Project R90, simpelweg een Dacia Logan MCV met een Lada-logo, waarvan de productie in maart 2012 van start zou gaan in de fabriek van Togliatti.

  • Erg scherpe prijs
  • Verhoudingprijs-standaarduitrusting
  • Gewillige motor
  • 3jaargarantie
  • Gevoel echt te rijden
  • Efficiënte ophanging
  • Verouderd concept
  • Teindirect stuur
  • Onnauwkeurig schakelende versnellingsbak
  • Kleine brandstoftank
  • Schokkerige motor
  • Stroomlijngeluiden

In dit artikel : Lada, Lada Priora

Geschreven door op

De concurrenten