Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Mazda 3 1.6 & 2.0

Geschreven door Bert Troubleyn op

Na de 6 en 2 en in afwachting van de RX-8 lanceert Mazda zijn 3, die het in Europa moet gaan maken in het drukke C-segment. En niet alleen met rationele argumenten...

Mazda 3 1.6 & 2.0 #1

De 3 bevestigt Mazda's nieuwe dynamisme dat meer dan een jaar geleden werd ingezet met de 6. Dankzij die stijl kan het model eenduidig en onmiddellijk geïdentificeerd worden als een Mazda, terwijl het rijplezier en het weggedrag duidelijk voorrang kregen in het bestek. De fletse 323 is definitief vergeten en de 3 kan nu op heel wat vlakken hoog mikken: binnenruimte, weggedrag, robuustheid en kwaliteit van de afwerking, werkingscomfort, enzovoort. Een suggestie? Wat meer aandacht voor de geluiddemping en de veiligheidsuitrusting van de basisversie 1.6 TSi en/of de optielijst ervan, die hier weinig voorstelt. Want de 1.6 moet het stellen zonder ESP, dat gewoonweg niet beschikbaar is, en bepaalde andere elementen, die voorbehouden zijn aan de 2.0 TRSi, de versie die meteen ook kan bogen op een betere verhouding prijs-uitrusting. En de kans is bijzonder groot dat de twee te vrezen toekomstige concurrenten (Opel Astra en Golf V) hetzelfde zullen doen. Maar daarbuiten valt de homogene en aangename, en niet alleen rationele 3 weinig te verwijten.

In dit artikel : ,

Tests

Onze tests